فرماندار ویژه لارستان:

سلامتی و جان مردم در اولویت کاری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۰:۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۲
سلامتی و جان مردم در اولویت کاری است
فرماندار ویژه لارستان با تاکید براینکه سلامتی و جان مردم در اولویت کاری است، گفت: ما باید عادت کنیم که در کنار این ویروس منحوس، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج ، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای مبارزه با کرونا در شهرستان از اسفند 98 تاکنون انجام شده است؛ افزود: برخورد تحکمی، تعطیلی بازار و یا فعالیت اقتصادی آخرین و یا شاید ساده ترین راه در کوتاه مدت برای مقابله با ویروس کرونا باشد و برای جلوگیری از کرونا خیلی راحت می شود برخوردی سخت و بازار و صنف های مختلف را تعطیل کرد و در این خصوص حوزه قضایی را هم وارد کرد تا جلوی این مسائل را بگیرد، اما تبعات منفی آن در میان مدت و دراز مدت بر جامعه ما تحمیل می شود که واقعاً قابل جبران نخواهد بود.
وی تصریح کرد: ما بایستی عادت کنیم که در کنار این ویروس منحوس، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنیم و نبایستی حوزه‌های اقتصادی ما از کار بیفتد و برای اینکه جلوی این آسیب ها را بگیریم باید برنامه هایی را برای خود ترسیم کنیم که چگونه با این ویروس کنار بیاییم.
فرماندار ویژه لارستان از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست که فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با تمامی پروتکل های بهداشتی را در محل اداره خود رعایت کنند، چرا که اگر محدودیت های ارتباطی ایجاد شود خوب است و این ادارات هستند که بایستی الگوسازی کنند و تمامی کارکنان خود را به استفاده از دستکش و ماسک ملزم نمایند، البته در کنار همه اینها برای ارباب رجوع نیز جایگاه خاصی در ادارات مشخص کنند تا ارتباطات چهره به چهره و نزدیک به هم نباشد چرا که سلامتی و جان مردم در اولویت کارهاست و تا موقعی که این ویروس منحوس وجود دارد این فعالیت ها و دستورالعمل های بهداشتی را اجرا کنیم و در این خصوص ادارات این الگوسازی را مدیریت کنند.
حسنی در ادامه تاکید کرد: ادارات تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت با هماهنگی اصناف گشت های خود را به صورت مستمر از بازار به ویژه مجتمع ها و بازارهای سرپوشیده و پاساژها بیشتر کنند و شورای آرد و نان شهرستان نیز در این خصوص بی‌تفاوت نباشد و نسبت به موضوع کرونا بایستی همه حساسیت لازم را به خرج بدهیم و اگر میخواهیم معادلات اجتماعی و اقتصادی ما آسیب نبیند الزاماً بایستی همه بسیج شویم تا دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.
نماینده عالی دولت در لارستان به ر‌اه اندازی تیم ارزیاب هم اشاره کرد و گفت: تیم ارزیاب متشکل از فرمانداری و دیگر نهادهای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است و از تمامی ادارات و بازارهای سطح شهر سرکشی و نظارت و رصد می کنند و موارد بهداشتی را گوشزد و تذکرات لازم را می‌دهند تا مجبور نشویم که از شیوه های کنترلی و تحکمی که پیامدهای منفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی در پی دارد، استفاده کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید ضریب حساسیت افراد جامعه نسبت به این موضوع بالا رود و اولویت اول کسانی که می‌توانند این کار به را بکنند، مسئولین دستگاه‌های اجرایی هستند.
وی به تسهیلات ۵۲ میلیارد تومانی دولت جهت واحدهای آسیب‌دیده از کرونا شهرستان اشاره کرد و گفت:  اختصاص این مبلغ به این شهرستان رقم بالایی است که بیشترین سهم را به منطقه لارستان تخصیص داده شده است، لذا از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به خصوص دستگاه ذیربط همچون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف می‌خواهیم که در این خصوص اطلاع رسانی کنند که این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد مردم از آن استفاده کنند.
 حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوادث غیر مترقبه از قبل خبر نمی کند از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خواست که از آمادگی ۱۰۰ درصدی برخوردار باشند تا در مواقع بحران در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند و کنترل و مدیریت کنند.
 فرماندار ویژه لارستان در ادامه به آتش سوزی های اخیر در ارتفاعات برخی از روستاهای شهرستان هم اشاره کرد و گفت: از برکات و نعمات نزول رحمت الهی که در منطقه داشتیم باعث شد که پوشش گیاهی گسترش پیدا کند و در ادامه گرمایی که در تابستان امسال حاکم است به این پوشش گیاهی افزوده است و آتش سوزی های را در منطقه شاهد هستیم لذا از دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم که اولاً در مهار آتش سوزی در منطقه اقدامات لازم را انجام دهند و پیشگیری هایی را قبل از وقوع حادثه به کار گیرند.
 این مقام مسئول در ادامه از اداره راه و شهرسازی شهرستان هم خواست در خصوص تسطیح علف زارهایی که در کنار جاده های شهری و روستایی است سریعا اقدام نمایند البته اقدامات پیشگیرانه دیگر هم توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان مورد توجه جدی و تاکید است.
  رییس شورای اداری لارستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دهه فجر سال گذشته پروژه‌های زیادی عمرانی زیربنایی خدماتی در سطح شهرستان با اعتبار سه هزار میلیارد ریال افتتاح و یا ساخت انها آغاز شد، همچنین با حضور استاندار فارس طی چند روز اخیر طرح هایی مهم گازرسانی و راه با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در سطح شهرستان اجرایی شد که مهمترین آن گازرسانی به  بخش بیرم بود که ۴ هزار و ۲۰۰ نفر خانوار از گاز طبیعی در این بخش برخوردار شدند که در ادامه بخش های صحرای باغ، جویم و بنارویه نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون استاندار فارس ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ۲۴ کیلومتر از جاده لارستان - جهرم نیز با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال به پیمان رفت که امیدواریم در ادامه با حمایت دکتر حسین زاده نماینده مردم و پیگیری های مداوم اداره کل راه و شهرسازی لارستان هرچه سریعتر جاده لارستان- جهرم و لارستان - بندرعباس دوبانده گردد.
حسنی همچنین از نماینده مردم شهرستان نیز خواست که با نمایندگان استان های فارس و هرمزگان نیز نشست هایی را داشته باشد تا در خصوص اتمام دو بانده کردن جاده های اصلی شهرستان اقداماتی اساسی صورت پذیرد تا این پروژه ها که به پیمان رفته است، سریع‌تر اجرایی شود.
فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست که بر پروژه های ادارات خود نظارت جدی داشته باشند و از اعتبارات محدودی که در اختیار دارند بهترین بهره را ببرند و بی خیال پروژه‌های نیمه تمام نیز نباشند و مدام با مدیران کل خود در جهت تقویت اعتبارات برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام خود تلاش نمایند.
نظر شما