استاندار فارس:

دستگاه های استان فارس باید رتبه های برتر کشور را در ارزیابی ها به دست بیاورند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۲:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۱۹۲۶
دستگاه های استان فارس باید رتبه های برتر کشور را در ارزیابی ها به دست بیاورند
استاندار فارس گفت: همه دستگاه های اجرایی استان باید در ارزیابی های ملی بر اساس مستندات معتبر ، رتبه های برتر کشور را کسب کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با بیان این که معیارهای ارزیابی دستگاه های اجرایی باید در چارچوب خدمت رسانی و جلب رضایت مردم تدوین شود ، اظهار داشت : ارزیابی و تعیین شاخص ها ، موضوعی علمی و میان رشته ای است و از روش تحقیق و ارزیابی اقتصادی ، اقتصاد مهندسی و از طریق های مختلف سنجش بهره می برد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: اگر ارزیابی دستگاه های اجرایی با مشورت دانشگاه ها صورت گیرد اثرگذاری آن در میان مدت و بلند مدت بیشتر خواهد بود.
وی با تاکید بر این که ارزیابی و شاخص های مرتبط با آن باید موجب ریل گذاری برای تکامل دستگاه ها شود ، افزود: توجه به اهداف دولت تدبیر و امید و اجرایی کردن آن ها باید در تعیین شاخص ها مورد توجه قرار گیرد.
استاندارفارس با بیان این که استفاده از تبصره های ۱۸ و ۱۹، تهاتر و فروش اموال دولتی باید به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار داشته باشد ، گفت: معیارهایی مانند بهره مندی بیشتر از منابع داخلی دستگاه ها ، جذب اعتبارات ، جذب تسهیلات و توجه به محیط زیست به عنوان بستر حیات برای همه فعالیت ها باید در ارزیابی دستگاه های اجرایی لحاظ شود.
دکتر رحیمی با اشاره به این که سال گذشته سال رونق تولید و سال جاری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است ، ادامه داد: معیارهایی مرتبط با این دو موضوع باید در ارزیابی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که مسائل مورد توجه مقامات ارشد نظام مانند ملاقات های عمومی که موجب رفع مشکلات مردم می شود و سفرهای شهرستانی باید در ارزیابی دستگاه ها لحاظ شود ، اظهار داشت: اگر دستگاه اجرایی موفق شده باشد چند پله ، رتبه استان را در سطح کشور افزایش دهد این موضوع می تواند به عنوان یک معیار مهم در ارزیابی ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که رضایت مندی مردم از فعالیت های دستگاه های اجرایی عامل بسیار مهمی در ارزیابی دستگاه های اجرایی است ، افزود: از دیگر مسائل مورد توجه در ارزیابی دستگاه های اجرایی ، کاهش هزینه ها ، صرفه جویی ، فساد ستیزی و عدالت طلبی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان نظام است.
استاندار فارس با بیان این که استفاده از بانوان و جوانان در اداره امور کشور از جمله تاکیدات نظام و دولت تدبیر و امید است ، گفت: توجه به مباحث فرهنگی و ارزش های اسلامی باید در ارزیابی دستگاه های اجرایی مورد توجه باشد زیرا همه نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگی و ارزشی است.
دکتر رحیمی خواستار توجه به موضوع بیانیه گام دوم در ارزیابی دستگاه های اجرایی شد و ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان فارس باید همگی بالاتر از میانگین کشوری باشند و معیارهایی همچون واگذاری پروژه های تملک شده توسط بانک ها و میزان وصول مطالبات بانک ها نیز در ارزیابی ها مورد توجه قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین خواستار برطرف شدن ضعف در اطلاع رسانی به مردم و دستگاه های ملی در زمینه خدمات و عملکرد دستگاه های اجرایی استان شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز