رئیس فقید اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی لامرد:

دورهمی خبرنگاران آرزوی من است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۲:۰۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۴۷۷۷
دورهمی خبرنگاران آرزوی من است
رئیس فقید اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی لامرد با ابراز گله‌مندی از گلچین شدن خبرنگاران در مراسمات مختلف این شهرستان گفت: دورهمی خبرنگاران آرزوی من است چراکه از روز اولی که به این اداره آمده‌ام با گلچین کردن آنها مخالفم و دل و دمغی برای حضور در مراسماتی که آنها را گلچین کرده اند ندارم علاوه بر این بارها به مسئولین مختلف گفته‌ام که پای درد و دل خبرنگاران بنشینید.
ابراهیم میر رئیس فقید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد که جمعه شب به دلیل ایست قلبی دار فانی را ودا گفت، چندی قبل از این اتفاق در  گفت‌وگو با خبرنگار برنا از لامرد اظهارداشت: از روزی که من به ارشاد آمده ام به هرفردی با هر دیدگاه سیاسی تماس گرفتم و عرض کردم بیاید پای کار چراکه من به سیاستی متصل نیستم تا هرجا که در توانم باشد از کمک کردن به شما دریغ نمیکنم!
این مقام مسئول با بیان اینکه خبرنگار به 17 مرداد خلاصه نمیشود ادامه داد: یکی از انتقادات من این بود که خبرنگار فقط مختص روز 17 مرداد نیست که از آن یاد کنیم اما متأسفانه روال در همه صنوف همین است که هر قشری را در روز مختص به خودش از آن یاد میکنند که من با این اصل مخالفم!
وی پویایی و همیشه در صحنه بودن را از نشانه های یک خبرنگار خوب قلمداد کرد و افزود: ارشاد خانه خبرنگاران است؛ آدم که از خانه اش قهر نمیکند؛ خبرنگار نباید منتظر دعوتنامه باشد جایی که خبر است آنجا خانه خبرنگار است؛ اما متأسفانه همیشه کاسه و کوزه ها برسر آنها شکسته میشود.
رئیس  فقید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد در حالیکه به میز و صندلی ریاست این اداره اشاره میکرد بیان داشت: اگر مشکل خبرنگاران برای پای کار بودن منِ میر است که من رفتنی هستم! بخدا من نه چشم داشتی به میز دارم و نه به صندلی؛ آنان که با من بوده اند میدانند که یکبار هم به درستی پشت این میز و صندلی ننشسته ام اما تکلیف شد که بیایم و حالا که آمده ام محکم می‌ایستم.
میر بیان کرد: با شعار کار جلو نمیرود؛ قلم باید اولین نگاهش در جهت پیشرفت و توسعه منطقه باشد که متأسفانه تاکنون تمام انرژی من پای اینکه فلان شخص در حال تخریب است هدر رفته است؛ امری که هیچ خروجی سودمندی ندارد.
وی هدف خود را برای کار در ارشاد عشق‌وعلاقه و خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: هرگز قصد توجیه کردن ندارم اما در جریان حضور وزرا و افتتاح پروژه های عظیم در لامرد به آقایان گفتم که اگر خبرنگاران لامردی حضور نداشته باشند بنده نیز نخواهم آمد که متأسفانه این امر تحقق یافت و من نیز حضور پیدا نکردم.
او با بیان اینکه نه وام دار و‌ نه وام خواه کسی است تصریح کرد: با همه دست تنهایی ها تا جایی که توانسته ام برای رشد و شکوفایی ارشاد لامرد قدم برداشته ام اما عده ای گویا حالشان با ما خوب نیست و این حال خوب نبودن به دلیل این است که شاید من کسانی را دوست دارم که آنها خوششان نیاید و برخلاف اینکه فرهنگ باید جلوتر از اقتصاد و سیاست باشد من ظلم کار نکردهٔ خودم را میخورم.
این مقام مسئول بیان کرد: همیشه به عنوان خادم و وکیل خبرنگاران از آنها دفاع کرده ام چراکه برای من همه خبرنگاران عزیز هستند و همیشه در اتاق من به روی آنها باز است.
میر با اشاره به چند بار افتتاح شدن سالن شهید انصاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد گفت: پوشش خبر سالن نیمه کاره ظلم است و اینکار نباید صورت بگیرد؛ شما به عنوان یک خبرنگار باید شهامت این را داشته باشید و از این افتتاح‌های نیمه کاره نقد کنید؛ افتتاح صحیح سالن شهید انصاری لامرد زمانی بود که آقای علوی نماینده سابق آن را افتتاح کرد.
رئیس فقید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد با بیان اینکه از زمان افتتاح ساختمان جدید این اداره در لامرد تاکنون بیش از ۳ سال میگذرد اما کماکان از امکانات جزئی مانند روشنایی کافی برخودار نیست خاطرنشان کرد: چون مسئول هستم وجدانم راحت نیست حتی جزئی ترین کارهای اداره را که وظیفه من نیست را انجام میدهم و از این احساس رضایت میکنم؛ ان شاالله محوطه سازی سالن این اداره با همفکری هنرمندان شهر لامرد انجام خواهد شد و لامرد از سینما بهره‌مند شود.
ابراهیم میر تصریح کرد: خبرنگاران صدای من هستن، مگر میشود من صدای خودم را خفه کنم؟ اگر چنین ذهنیتی برای خبرنگاران شهرستان بوجود آمده است از آنها خواهشمندم که تجدید نظر کنند.
این مقام مسئول افزود: برای هر برنامه ای که میروم به متولیان میگویم تا کی این اتفاق رخ میدهد؟ موعد را مشخص کنید میخواهم برنامه ریزی کنم! من تا شهریور ماه بیشتر مهمان ارشاد نیستم!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد چند هفته پس از این مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا در لامرد، به آرزوی دیرینه اش که دورهمی خبرنگاران این شهر بود رسید و شب گذشته (جمعه 13 تیر) در نشست مطبوعاتی خود با آنها درحالیکه آخرین ذکر حیاتش «عدم چشم داشتش به پست و مقام بود» بر اثر سکته قلبی درگذشت.
زنده‌یاد ابراهیم میر فارغ التحصیل  کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی و دارای ۲۴ سال سابقه کار آموزشی و اداری در استان‌های فارس و هرمزگان بود.
کارمند نمونه ملی در سال ۱۳۸۰، نویسنده برتر مقاله پژوهشی و منتخب پرسش مهر ریاست جمهوری  و  مدیر نمونه استانی در طرح جلوه‌های معلمی و فعالیت‌های برتر  در سال ۱۳۹۶ و مدیریت دبستان سیزده آبان لامرد از سال ۱۳۹۶ تاکنون از نکات قابل توجه در دوران حیات وی است.
نظر شما