افتتاح پروژه امتداد زیرگذر گلستان شیراز

شهردار شیراز: پروژه امتداد زیرگذر گلستان نقش بسیار موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۰:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۵۱۲۱
در آیینی پروژه امتداد زیرگذر گلستان شیراز شامگاه شنبه افتتاح شد که به گفته شهردار این شهر ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف آن شده و ۲ هزار و ۱۰۰ متر طول و ۶ پل دارد و نقش بسیار موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح امتداد زیرگذر گلستان گفت: تاخیر در افتتاح این پروژه باعث بروز مشکلاتی در عبور و مرور مردم می‌شد.
وی اظهار داشت: این پروژه با هدف بهبود ترافیک ورودی شمال غرب کلانشهر شیراز و ساماندهی ترافیک ورودی شهرک گلستان ،مجتمع خلیج فارس، ایستگاه راه آهن ،شهرک قصر قمشه و صدرا بوده است.
شهرداری شیراز
شهردار شیراز اضافه کرد: صرف نظر از نوع نگاه به این پروژه و نقدهایی که در خصوص طراحی آن وارد است که بعضا نیز صحیح است اما مقدمات و طراحی این پروژه در دوره مدیریت قبلی شهرداری شیراز پایه ریزی شده و راهی جز اجرای آن پیش روی مدیریت شهری فعلی شیراز نبود.
 یکی از معضلات ورود و خروج در محدوده شمال غرب شیرازٰ جاده ها و خیابان های تنگ در این مسیر است که از درون شهرک ها و شهرهای اقماری می گذرد.
اسکندرپور شهردار شیراز دراین زمینه گفت:‌متاسفانه در سال های گذشته در منطقه گویم که در این محور قرار گرفته کار عقب نشینی املاک مورد مسیر انجام نشده و اداره راه و شهرسازی به وظایف خود در این باره عمل نکرده است و اکنون شهرداری شیراز با انبوهی از مشکلات در این بخش روبه رو است.
شهرداری شیراز
وی افزود: برخی مسیرها از جمله کمربندی شیراز تحت اختیار اداره راه و شهرسازی است اما مردم درباره کاستی ها و مشکلات این محور از جمله نورپردازی ضعیف، آسفالت و ... شهرداری را مورد انتقاد قرار می‌دهند.
شهردار شیراز گفت:‌نهایتا کارها به دوش شهرداری شیراز خواهد افتاد و این نهاد باید در آینده میلیاردها تومان پول صرف تملک اراضی مسیر این محورها کند.
*چپگرد صدرا ، ترافیک منطقه را روان می کند
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز هم بیان کرد: فشار ترافیک ورودی شیراز از سمت سپیدان روی محوری بود که اکنون زیرگذر گلستان ایجاد شده و از همین رو ساخت امتداد زیرگذر گلستان یکی از الزامات این شهر بود.
شهرداری شیراز
نواب قائدی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی حدود ۴۳۰ هزار متر مکعب خاک برداری انجام و همچنین ۶ دوربرگردان نیز احداث شده است.
وی افزود: در ادامه این پروژه چپگردی به سمت صدرا نیز احداث خواهد شد که اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است و قطعا با بهره برداری از این چپگرد ترافیک این منطقه نیز روان تر خواهد شد.
قائدی اضافه کرد: برنامه ریزی ها به سمت و سویی است که نمونه این زیرگذر در منطقه گویم نیز ایجاد شود.
وی عنوان کرد: با تکمیل آزادراه شیراز اصفهان که اکنون در مرحله احداث است بر ترافیک شمال غرب شیراز افزوده خواهد شد که احداث زیرگذر گلستان بر رفع این مشکل تاثیر زیادی دارد.
معضل ترافیک شمال غرب شیرار و قفل شدن حرکت خودروها به ویژه عصر روزهای تعطیل در این مکان از مواردی است که همواره ذهن مردم و مسوولان را به خود مشغول کرده که راه افتادن پروژه امتداد زیرگذر گلستان به گفته شهردار این کلانشهر با هدف گذر از این معضل است.
 

شهرداری شیراز

 

شهرداری شیراز
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز