افتتاح سه پروژه عظیم شهری در شیراز

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۰:۴۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۵۱۲۲
افتتاح سه پروژه عظیم شهری در شیراز
پروژهای فاز دوم تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهندسین و تقاطع امیرکبیر توسط شهرداری شیراز با اعتیاری بالغ بر827 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، افتتاح و بهره برداری از تقاطع امیر کبیر- مهندسین، بزرگراه مهندسین و فاز دوم تقاطع شهید رودکی با اعتباری بالغ بر827 میلیارد تومان توسط شهرداری انجام شده است.
بهره برداری از سه پروژه عظیم شهری شامل بزرگراه و تقاطعات موجب تکمیل بخشی از رینگ پیرامونی شهر، کاهش ترافیک در مسیر ورودی و خروجی شیراز، کاهش تردد خودرو های سنگین در بلوار امیرکبیر، سهولت دسترسی به کمربندی، افزایش ایمنی تردد شهروندان، استاندارد سازی و کاهش حوادث در خیابان های درون شهری و برون شهری همچنین  بالابردن سطح کیفی شبکه راه ها از طریق استفاده از تجهیزات ایمنی راه و ترافیک می شود.
تقاطع  های غیرهم سطح رودکی با یک هزار و 700 متر طول، تقاطع امیرکبیر با دو هزارمترطول  و بزرگراه مهندسین با یک هزار و هفتصد متر طول اجرایی، رینگ جدید ترافیکی در جنوب غرب شیراز ایجاد خواهند کرد.
توسعه عمرانی و فیزیکی با گشایش های روحی و معنوی انسان همراه می باشد
نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم عنوان کرد: توسعه عمرانی و فیزیکی همراه با گشایش های روحی و معنوی انسان می باشد. 
نماینده ولی فقیه
حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام اظهار داشت: طی سال های اخیر رویکرد شهرداری شیراز به نوعی انسان محور بوده است که توسعه بر محور نیازها و ارزش های انسان بوده است و این رویکرد بسیار ارزشمند است چرا که  ساخت و ساز و توسعه عمرانی و فیزیکی همراه با گشایش های روحی و معنوی انسان می باشد. 
وی افزود: امید است تا این رویه را به عنوان یک هدف گذاری و جهت گیری ارزشمند همه مدیران دیگر در کلیه عرصه های فرهنگی دنبال کنند. 
امام جمعه شیراز اشاره کرد: اگر امروز در جامعه با آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی که ممکن است ذهن را بیازارد، مواجه ایم ناشی از آن می باشد که به جایگاه انسان توجه نشده است و صرفا توسعه در راستای مسائل مادی گره ای از مشکلات را نمی گشاید.  
دژکام همچنین اضافه کرد: مرکز شهر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است اما متاسفانه بیشترین آسیب های اجتماعی را در آن منطقه شاهد هستیم و امیدواریم فعالیت ها منجر شود که این آسیب ها را کاهش دهیم و حیثیت شهر را که هدف گردشگران خارجی و‌کشورهای مختلف می باشد، بالا ببریم. 
بروکراسی ها در راستای جذب سرمایه گذاری کاهش یابد
در این مراسم همچنین استاندار فارس بیان کرد: باتوجه به روند کاهش بروکراسی ها، باید در راستای جذب سرمایه گذاری های جدید توسعه بیشتری برای شهروندان ایجاد شود. 
استاندار
عنایت الله رحیمی عنوان کرد: مدیریت شهری در این دهه پر برکت خدمت ارزشمندی را به مردم ارائه کرد و باتوجه به اینکه شهرداری وظایف مختلفی دارد، یکی از وظایف اختصاصی آن تسهیل عبورومرور برای مردم است، و باید از این تسهیل عبورومرور این نتیجه شکل گیرد که رفاه و آسایش برای مردم افزایش یابد.
این مقام مسئول اظهار داشت: این پروژه برای مردم در راستای دسترسی آسان‌تر به غرب و شرق شیراز می باشد که با بهره برداری از آن تسهیل ترافیک شرق و غرب شیراز را شاهد خواهیم بود و ایمنی را برای عبور و مرور به همراه می آورد.
رحیمی با اشاره به اینکه این پروژه، یک پروژه سبز به دلیل کاهش ترافیک و کاهش سوخت فسیلی خواهد بود، گفت: این پروژه ها باعث می شود تا شهروندان هزینه های کمتری را در خصوص سوخت فسیلی بپردازند و سوخت کمتری مصرف شود. 
استاندار فارس با بیان اینکه، امید است تا شهرداری بتواند از همه ظرفیت های موجود اعم از نیروی انسانی، بخش خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و‌ نخبگان و سرمایه گذاران استفاده بیش از پیش کند، گفت: امید است تا همچون گذشته روند بروکراسی ها کاهش یابد و با جذب سرمایه گذاری های جدید توسعه بیشتری برای شهروندان ایجاد شود. 
رحیمی در پایان با اشاره به اینکه سه پروژه فاز اول تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی، بزرگراه مهندسین و فاز دوم تقاطع غیر همسطح شهید رودکی بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در چنین پروژه هایی می طلبد پروژه های سودآوری که رفاه و آسایش مردم همچون پروژه های تفریحی، تجاری، ورزشی و فرهنگی را به همراه می آورد در کنار آن دیده شود.  
سه تا پنج پروژه انسان محور در هر منطقه شهرداری شیراز به بهره برداری می رسد  
شهردار شیراز نیز در این مراسم از بهره برداری سه تا پنج پروژه انسان محور در هر منطقه شهرداری خبر داد.
شهردار شیراز
حیدر اسکندرپور بیان کرد: باتوجه به مشکلات بسیاری که در سطح کشور وجود دارد اما در مجموعه شهرداری گام های زیادی برداشته شده است که این سه پروژه نمونه ای از آنها می باشد. 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه از امروز تا هفته دولت پروژه های شاخص بسیاری در حوزه های مختلف افتتاح می شود، گفت: سال جاری یکی از بهترین سالها برای شهرداری شیراز در خصوص افتتاح پروژه ها و شروع پروژه های بسیار شاخص خواهد بود.
اسکندرپور افزود: پروژه باغ ایرانی یکی از این پروژه ها می باشد که با وسعت ۱۰ هکتار در دست اجرا می باشد که امید است تا پایان سال به بهره برداری برسد و در تلاش هستیم که این قبیل پروژه های انسان محور  تعریف شود تا کیفیت زندگی را ارتقاء دهد. 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در کلان شهرها نیازمند پروژه هایی هستیم که انسان محور باشد چرا که مردم در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و به پروژه هایی مثل باغ احتیاج دارند، افزود: بین سه تا پنج پروژه انسان محور در هر منطقه شهرداری به بهره برداری می رسد.
اسکندرپور با اشاره به عملیات اجرایی بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» یادآور شد: این پروژه که محور شمال غرب شیراز را تکمیل می کند یکی از بزرگترین پروژه های شهری است که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که امید است این پروژه در دهه فجر امسال یا روز شیراز سال آینده به بهره برداری برسد.   
شهردار شیراز با بیان اینکه بدنبال تکمیل رینگ های پیرامونی هستیم، یادآور شد: یکی دیگر از پروژه هایی که در جهت پاسخگویی به مردم می باشد موضوع آسفالت شهری می باشد که هر هفته در سراسر شهر این اقدام انجام می شود. 
اسکندرپور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ارتقاء فضای سبز شهری در معابر اصلی از پاییز آغاز خواهد شد، اضافه کرد: موضوع نورپردازی در سطح شهر از دیگر پروژه های در دست اقدام می باشد و ‌باتوجه به اینکه منظر شهری شیراز ضعیف می باشد و نورپردازی در اغلب تقاطع ها و مناطق وجود ندارد، تعداد ۲۰ پروژه منظر شهری را اجرا خواهیم کرد که بخشی در نیمه اول سال جاری و بخش دیگر در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.
شیراز امروز محصول تلاش‌های مردم و مسئولان در همه مقاطع تاریخی این شهر است 
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم بیان کرد: شیراز امروز محصول تلاش‌های مردم و مسئولان در همه مقاطع تاریخی این شهر می باشد.  
رییس شورای شهر
 سید عبدالرزاق موسوی اظهار داشت: در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شاهد بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی بزرگ در شهرمان هستیم که این خود مایه برکت برای شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) است. 
این مقام مسئول عنوان کرد: شیراز امروز محصول تلاش‌های مردم و مسئولان در همه مقاطع تاریخی این شهر می باشد و اگر امروز پروژه‌ای به ثمر می‌نشیند حاصل تلاش انسان‌های زیادی است که نه‌تنها به این دوره از شورا و شهرداری محدود نمی‌شود بلکه حتی بخشی از محصول امروز به دهه‌های گذشته برمی‌گردد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به نامگذاری سه پروژه عمرانی ورودی غربی شیراز، گفت: این شعار نیست که ما هرچه داریم مدیون شهداست و این کشوری که امروز به ما رسیده محصول خون شهیدانی است که در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات جان خود را نثار آیندگان خود کردند.
وی نامگذاری یکی از این پروژه‌ها را به نام شهید رودکی با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این سردار شهید عنوان کرد و افزود: البته وظیفه همه ماست که علاوه بر یاد و نام شهدا، راه و روش زندگی آنها را هم الگوی رفتاری خود قرار دهیم.
موسوی با اشاره به نامگذاری پروژه مهندسین، نقش متخصصان را در سازندگی این شهر و صحنه‌های مختلف تاریخ کشور، بسیار کلیدی خواند و گفت: این نامگذاری شاید پاسخگوی بخش خیلی کوچکی از زحمات مهندسان تلاش‌گر باشد. 
رئیس شورای شهر شیراز خدمات مرحوم استاد محمد بهمن‌بیگی را ماندگار توصیف کرد و افزود: شمار انسان‌هایی که از دامن آموزش عشایر منشاء خدمات بزرگی در کشور شده‌اند، بسیار زیاد است و این موضوع حاکی از اثربخشی اقدامات ایشان است.
موسوی در پایان یادآور شد: باتوجه به اینکه در سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های موثر دیگری می باشیم باید این نکته را مدنظر داشت که برخی از پروژه‌های بزرگ که در حال اقدام است نمود عینی ندارند؛ چرا که اغلب زیرساختی و یا نرم‌افزاری هستند و در مراحل بعدتر شاهد آثار کامل آنها خواهیم بود.
معاون فنی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: تقاطع استاد بهمن بیگی در زمستان ۹۷ کلنگ خورد و با توجه به مشکلات اقتصادی جابجایی تاسیسات شهری کار انجام و این تقاطع در فاز یک به طول هزار مترمربع احداث شد.
وی ادامه داد: در فاز دوم زیرگذری در این منطقه از قسمت شمال غرب به سمت جنوب احداث خواهد شد.
اسماعیل صالحی بیان کرد: با افتتاح این تقاطع ترافیک بلوار امیرکبیر و پل امام حسن (ع) کلانشهر شیراز برطرف می شود.
براساس این گزارش فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتباری بالغ بر 491 میلیارد تومان در ابتدای بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک واقع شده است و از جمله مهمترین کارکردهای آن می توان به تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، کاهش تردد خودروهای سنگین در بولوار امیرکبیر و تسهیل دسترسی به کمربندی اشاره کرد.
براساس این گزارش فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتباری بالغ بر 491 میلیارد تومان در ابتدای بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک واقع شده است و از جمله مهمترین کارکردهای آن می توان به تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، کاهش تردد خودروهای سنگین در بولوار امیرکبیر و تسهیل دسترسی به کمربندی اشاره کرد.
بزرگراه مهندسین در حدفاصل بولوار امیرکبیر روبروی مرکز تعویض پلاک تا تقاطع ایمان جنوبی- کمربندی واقع شده است. هزینه ساخت این پروژه که ۲ هزار و ۲۶۰ متر طول و ۵۵ متر عرض دارد ۲۶۳ میلیارد تومان بوده است. کاهش تردد خودروهای سنگین در بلوار امیرکبیر، سهولت دسترسی به بزرگراه شهید سلیمانی، کمربندی و استان های شمالی و شمال غربی و همچنین تکمیل رینگ درون شهری غربی شیراز از اهداف ساخت این بزرگراه عنوان شد.
فاز دوم تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی (پل های ۲ و ۳) در موقعیت تقاطع کمربندی-بولوار ایمان جنوبی با ۷۳ میلیارد تومان اعتبار سومین پروژه شهری بود که امروز با حضور استاندار فارس و دیگر مقامات استانی و شهری در شیراز به بهره‌برداری رسید. افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ،کاهش تردد خودروهای سنگین در سطح شهر از طریق اتصال به بزرگراه مهندسین و تقاطع سه سطحی استاد بهمن بیگی و بهبود تردد ورودی غربی شیراز از دلایل ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی بیان شد
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز