بستری بیش از ۱۳۰۰ بیمار مشکوک و علامت دار به کروناویروس در بیمارستان های فارس

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۷:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۵۵۸۶
بستری بیش از ۱۳۰۰ بیمار مشکوک و علامت دار به کروناویروس در بیمارستان های فارس
کروناویروس در استان فارس، تاکنون ابتلای ۳۰ هزار و ۵۷۶ نفر در استان فارس به قطعیت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس دراستودیو سلامت دانشگاه، با اشاره به بررسی بیش از ۲۰۸ هزار نمونه در آزمایشگاه هایتشخیصی مولکولی استان فارس، آخرین آمار مبتلایان را ۳۰ هزار و ۵۷۶ مورد اعلام کرد.
دکتر «عبدالرسول همتی» با ابراز تاسفاز درگذشت ۱۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون،افزود: مجموع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، هم اکنون به ۴۴۷ موردرسیده است.
وی همچنین آمار بیماران مشکوک و علامتدار بستری در مراکز درمانی استان را هزار و ۳۱۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد،۱۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
دکتر همتی همچنین با اشاره به آماربهبودیافتگان این بیماری گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۶ هزار و ۲۵۷نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی
شیراز در ادامه با بیان دو توصیه مهم برای مصونیت در برابر کروناویروس توضیح داد:یکی از دلایل مهم افزایش شیوع این بیماری در استان، افزایش سفر به ویژه به استانها جنوبی کشور و یا سفرهای ساکنان این استان ها به فارس بوده که امیدواریم مردماستان همانند ایام نوروز، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در این زمینه همکاریلازم را داشته باشند.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین با اشارهبه ارزیابی های اساتید گروه اپیدمیولوژی دانشگاه، از تاثیر استفاده از ماسک درکاهش موارد بستری تا ۶۰ درصد و کاهش موارد مرگ و میر تا ۷۰ درصد، در هنگام خروج ازمنزل خبر داد.
دکتر همتی از عموم مردم استان دعوتکرد تا با همکاری در این اقدامات ساده، در کمک به مهار این بیماری، مشارکت داشته باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز