امروز رخ داد؛

افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۹:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۸۱۰
افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار
مراسم افتتاح رسمی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، در ۴ کلانشهر اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز، بصورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، استاندار فارس در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار شیراز گفت: ظرف سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در زمینه شفاف سازی و رونق کسب کار در کشور انجام شده و این استان هم در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته است.
پنجره بازرگانی
عنایت‌ا... رحیمی، در آیین رونمایی و آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شیراز که از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد افزود: پس از مطرح شدن بحث راه‌اندازی این پنجره واحد از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، استان فارس به عنوان دومین استان این پنجره را آماده افتتاح کرد که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم.
وی اظهار داشت: هم‌اینک استان فارس در زمینه راه‌اندازی کسب و کار در کشور در رتبه نهم قرار دارد که تا قبل از این جایگاه، فارس در رتبه بیست و سوم کشور قرار داشت.
رحیمی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که با همکاری تمام قوا، علاوه بر اینکه برای کوتاه سازی فرآیند اداری ثبت شرکت‌ها اقدام می‌کنیم، مدت زمان این کار را که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است نیز همچنان کاهش دهیم.
استاندار فارس گفت: همچنین امیدواریم با هماهنگی قوا، شاهد تسهیل در زمینه تجارب به ویژه تجارت خارجی به عنوان یکی از شاخص‌ها، جا به جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در کشور و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم که با تلاشی که در هیات دولت در حال انجام است تحقق این اهداف دور از دسترس نیست هرچند همه می‌دانیم که کشور از سوی استکبار تحت فشار و تحریم قرار دارد.
وی اضافه کرد: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار دارای مزیت‎هایی است و می‌تواند زمینه‌ساز رونق کسب و کار در استان و کشور شود.
رحیمی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی این پنجره، موضوع به شکل شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و می‌توانند به گونه‌ای شفاف بر این فرآیند نظارت لازم را داشته باشند.
فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار کاهش یابد
در این مراسم رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلات فضای کسب و کار در کشور طولانی بودن فرآیند اداری صدور مجوزهاست که باید این مدت زمان کاهش یابد.
پنجره بازرگانی
جمال رازقی افزود: بارها از سوی بخش خصوصی بر موضوع ارتباط الکترونیکی میان سازمان‌های مرتبط تاکید شده اما برخی از سازمان‌های مهم به بهانه‌های مختلف از این امر سر باز می‌زنند.
وی ادامه داد: تلاش بخش خصوصی همواره بر این بوده که بتواند در فضای کسب و کار، نقش مثبت خود را به عنوان فعال اقتصادی ایفا کند اما بعضی از مسائل سیاسی و اقتصادی باعث شده که در اغلب گزارش‌های بین‌المللی مانند انجام کسب و کار نتوانیم جایگاهی در خور و شایسته ظرفیت‌های کشور کسب کنیم.
او اظهار داشت: اقداماتی همچون تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در سال ۹۰ انجام گرفت اما این قانون به طور کامل اجرایی نشد.
رییس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز می‌توانست انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند که این مساله هم محقق نشده و وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.
رازقی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، صادرات به عنوان یکی از متغیرهایی است که همواره می‌تواند راهکار عبور از شرایط دشوار اقتصادی باشد از این رو حل مشکلات موجود در حوزه صادرات ضروری است. 
وی، آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چند شهر کشور از جمله شیراز را اقدامی مطلوب دانست و بیان داشت: امیدواریم با توجه به دولت الکترونیک، زمان صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب و کار که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت تقلیل یافته به یک ساعت کاهش یابد.
پنجره بازرگانی
با گشایش این پنجره، در این شهر‌ها در کمتر از سه روز، ثبت شرکت، اقدامات مالیاتی، تامین اجتماعی، روزنامه رسمی و کثیر الانتشار و نیز دفاتر پلمپ شده، انجام می‌شود.
گفتنی است؛ در گذشته، شروع یک کسب و کار بر اساس روش شناسی بانک جهانی, ۷۲ و نیم روز بوده است، اما به گفته مسئولان، با استفاده از پنجره واحد، این زمان به سه روز کاهش می‌یابد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز