کلاهبردار ملک در شیراز کشف شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۵۸۷۳
کلاهبردار ملک در شیراز کشف شد
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در قالب خرید و فروش زمین، خانه و ...، 6 میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سرهنگ "یوسف ملک‌زاده" گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی مالک مشاور املاک در یکی از محله‌های شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی اظهارداشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات مطلع شدند مالک مشاور املاک با شیوه‌هایی متقلبانه، همزمان یک ملک را به چند نفر می‌فروخته است.
او گفت: این فرد کلاهبردار اقدام به فروش زمین، خانه، مغازه و امتیاز مشارکت در پروژه‌های انبوه سازی به صورت همزمان به چندین نفر، دریافت وجه به بهانه تسریع در صدور پروانه ساختمانی، اخذ مبالغ قابل توجه از مراجعان برای کمیسیون‌های تخلفاتی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و فروش سفته‌ها و خرج چک‌های امانی مشتریان خود کرده است.
ملک‌زاده با اشاره به اینکه حجم کلاهبرداری این فرد حدود 6 میلیارد ریال بوده است، گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری و تلاش شبانه روزی موفق شدند فرد کلاهبردار را در منزلش دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به کلاهبرداری اقرار کرده است، گفت: این متهم به کلاهبرداری برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
ملک‌زاده با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات، گفت: مردم لازم است پیشنهادهای تجاری گوناگون از سوی املاک و شرکت‌ها را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن نپذیرند و معاملات خود را فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند.
نظر شما