روزهای تلخ کرونایی و کووید ۱۹ با مرگ ۱۹ هم استانی دیگر و افزایش جانباختگان فارس به ۴۶۶ نفر

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۶۰۴۴
روزهای تلخ کرونایی و کووید ۱۹ با مرگ ۱۹ هم استانی دیگر و افزایش جانباختگان فارس به ۴۶۶ نفر
با ثبت یک روز تلخ در دوران کرونای فارس، ۱۹ هم استانی دیگر طی روز گذشته در اثر کروناویروس جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه، از بیشترین مورد مرگ روزانه در اثر کروناویروس با جان باختن ۱۹ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
دکتر «عبدالرسول همتی» با اشاره به بررسی بیش از ۲۱۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری، افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۳۱ هزار و ۱۴۷ بیمار به اثبات رسیده است.
او ضمن ابراز نگرانی از جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته که عدد بالایی محسوب می شود و بیشترین تعداد فوتی در ۲۴ ساعت در طول دوران شیوع کرونا نیز بوده است، اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس تا امروز به ۴۶۶ نفر رسیده است.
معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۸۲۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر همتی با اعلام دیگر آمارهای مربوط به کروناویروس در فارس گفت: امروز و بر اساس آخرین آمارها، هزار و ۵۷ بیمار در بیمارستان هایی که به کووید۱۹ اختصاص یافته است بستری هستند و علاوه بر آن ۱۱۲ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: با اعمال محدودیت ها و همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تاثیرگذاری بر روی کاهش موارد ابتلا آغاز شده است.
دکتر همتی ضمن تبیین دوباره نقش استفاده حداکثری از ماسک در کاهش ۶۰ درصدی موارد ابتلا و کاهش ۷۰ درصدی موارد مرگ و میر، گفت: با تقدیر از افرادی که تا امروز با مجموعه سلامت استان همکاری داشته اند، از عموم مردم می خواهیم این همکاری را ادامه دهند و افرادی که تاکنون موفق به رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی نشده اند، با حساسیت و دقت بیشتر مشارکت بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا در روزهای آینده شاهد کاهش موارد بستری و مرگ در بیمارستان ها باشیم.
نظر شما