شهروندان از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر به داخل منزل خودداری کنند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۲:۵۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۴
شهروندان از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر به داخل منزل خودداری کنند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود، از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،سرهنگ "کاووس محمدی"  اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از عدم آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و پول‌های کلانی را از آنها کلاهبرداری می کنند؛ دعانویسی، رمالی، طالع بینی، طلسم، فال قهوه و موضوعاتی مشابه این عناوین است.
وی افزود: شیادان به بهانه‌های رفع بیماری، گرفتاری، مشکلات خانوادگی و بخت گشایی به درب منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و خود را فردی دارای قدرت‌های خارق العاده و توانایی‌های معنوی معرفی می کنند و با فریب افراد و استفاده از روش هایی از قبیل تعریف از خود، تهدید فرد به استفاده از قدرت‌های جادویی و دادن اطلاعات کذب و دروغ زمینه جلب اعتماد وی را طرح ریزی و علاوه بر سرقت وسایل منازل؛ از شهروندان پول هایی گاه به مراتب کلان درخواست می کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه باید ضمن حفظ هوشیاری خود از ورود افراد فالگیر، رمال و دعانویس به منازل خود جلوگیری کنند، تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نکرده و هدف آنها کسب درآمد از طریق فریب مردم بوده و چه بسا زمینه ساز مشکلات و گرفتاری‌های دیگری برای خانواده‌ها خواهند شد.
سرهنگ "محمدی" تاکید کرد: شهروندان با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.
معاون اجتماعی پلیس فارس از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس، به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 با ماموران انتظامی در میان بگذارند.
نظر شما