فرماندار ویژه لارستان:

نیروهای توانمند بومی منطقه باید رشد داده شوند

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷۶
نیروهای توانمند بومی منطقه باید رشد داده شوند
فرماندار ویژه لارستان با تایکد براینکه نیروهای توانمند بومی منطقه بایدرشد داده شوند،گفت: یکی از مطالبات جدی بانوان فعال اجتماعی شهرستان و دولت این بود که از بانوان در بدنه مدیریتی استفاده شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ جلیل حسنی در مراسم معارفه معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان در سخنانی با بیان اینکه جابجایی ها و تغییرات در یک سازمان باید نوآوری، خلاقیت و بهره وری سازمان را بالا ببرد، گفت: فعالیت و مدیریت در یک سازمان زمانی شروع و زمانی به اتمام می رسد، مهم این است که کیفیت خدمات‌رسانی به مردم چگونه و چه قدر تلاش و کوشش شده است.
وی تصریح کرد: به جرأت می توان گفت که اکثر نیروهای فرمانداری ویژه لارستان توانمندند و اگر در موقعیت های مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اجرایی، عمرانی و برنامه‌ریزی قرار بگیرند، موفق می شوند و اگر توانمندی نیروها به بالفعل تبدیل شود، تاثیرگذاری آنها به مراتب بیشتر خواهد بود و می توانند خلاقیت، نوآوری و کارایی و بهره وری سازمان را بالا ببرند.
فرماندار ویژه لارستان گفت: باید نیروهای توانمند شهرستان رشد کنند و در پستهای مدیریتی در شهرستان، استان و کشور بدرخشند، به همین لحاظ از ابتدا معاونین و بخشداران را از همین خطه لارستان بزرگ و از کارمندان فرمانداری و بخشداری ها انتخاب کرده ام.
حسنی اظهار کرد: در این مدت یکی از مطالبات جدی بانوان فعال اجتماعی شهرستان این بود که از توان بانوان در بدنه مدیریتی شهرستان استفاده شود، چراکه بانوان این منطقه توانمندی هر کاری را در مراحل مختلف دارند و این نه تنها یک مطالبه جدی از سوی جامعه بانوان شهرستان بود، بلکه مطالبه جدی دولت، وزارت کشور و استانداری نیز بود و در این راستا با توجه به اینکه فرمانداری ویژه لارستان قریب به ۲۰ پست مدیریتی مرتبط با وزارت کشور در زیر مجموعه خود دارد که تاکنون از بانوان در این پست ها استفاده نشده است، بنابراین هم مطالبه مردم است و هم سیاست دولت، و در شهرستانی که مردم به صورت انتخابی چندین نفر از بانوان را به عنوان عضو شورا در مرکز شهرستان، مراکز بخش ها و حتی روستاها انتخاب می کنند، ما هم باید همگام با مردم در بخش انتصابی، توجه ویژه ای به حضور بانوان در مناصب مدیریتی داشته باشیم.
وی از معاون جدید سیاسی فرمانداری خواست که با ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن یک ارتباط خوب و تنگاتنگی داشته باشد و از توان ائمه جمعه در بستر سازی کارهای اجرایی استفاده نماید.
این مقام مسئول ادامه داد: معاون سیاسی فرمانداری بایستی سعی کند حاشیه‌ها را برطرف کند و اگر اعتراضی بود در کانال تعاملی رهبری و هدایت نماید و با اعضای شورای تامین و دستگاههای اجرایی شهرستان نیز تعامل داشته باشد.
 معاون استاندار فارس تصریح کرد: اگر می خواهیم مسائل امنیتی را مدیریت و موضوعات سیاسی را پویا و با نشاط و یا معادلات اجتماعی را تقویت کنیم، بسترساز همه این فعالیت ها، همگرایی، همدلی و هماهنگی است که در خط اول این موضوعات، ائمه جمعه و جماعات هستند و در ادامه دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی شهرستان هستند که در پویایی و پایداری و تثبیت امنیت فعالیت می‌کنند و انتظار است که تعامل با این گونه دستگاه ها بیشتر باشد، چرا که اگر این همدلی فراهم گردید، مشکلات امنیتی ایجاد نخواهد شد.
رییس شورای تامین شهرستان لارستان یادآور شد: اولویت کاری در حوزه امنیتی، درون زا بودن امنیت برای پایداری آن است چرا که اگر امنیت درون زا شد و مردم خودشان مشارکت کردند، هزینه ای برای نظام و کشور نخواهد داشت و به بیت المال و مردم نیز آسیب نمی رسد.
حسنی در خصوص دیگر وظایف حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری هم گفت: وظیفه ما ایجاد فضای رقابتی در حوزه سیاسی و تقویت تشکل‌ها و احزاب سیاسی جامعه است، چون یکی از وظایف وزارت کشور تقویت احزاب و بسترسازی برای فعالیت ها و شکل گیری تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بی توجهی به فعالیت‌های احزاب و تشکل های سیاسی در وزارت کشور جایگاهی ندارد، چون قانونگذار برای مجموعه وزارت کشور در خصوص احزاب و تشکل‌های سیاسی، وظایفی را لحاظ کرده است.
فرماندار ویژه لارستان با طرح مباحث فرهنگی و اجتماعی به عنوان وظیفه دیگر حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تاکید کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم، ناشی از ضعف و عدم تقویت بنیه های فرهنگی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: اگر فرهنگ تقویت شود و اگر فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی شود، مطمئنا تنش های سیاسی آسیب زا نخواهیم داشت و اگر فعالیت‌های امنیتی، فرهنگ محور و علم محور بشود هم آسیب های اجتماعی کمتر خواهد بود، بنابراین مباحث فرهنگی و اجتماعی مهم است که معاون سیاسی فرمانداری بایستی در این خصوص با برنامه نسبت به فعال نمودن کارگروه مربوطه اقدام نماید.
حسنی در پایان سخنانش بار دیگرتاکید کرد: اگر آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان پایین آمد که به حول و قوه الهی و با کمک مردم فهیم این مهم انجام خواهد شد، نباید دست از رعایت کردن پروتکل های بهداشتی برداریم، لذا از همگان می خواهیم که به صورت مستمر شیوه‌های نامه های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را همچنان در جامعه در دستور کار خود قرار دهند.
 در ادامه علی اصغر علی پور فرماندار اوز و معاون سابق سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان و معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان نیز مواردی را مطرح کردند.
 در پایان حکم انتصاب خانم نسا خیل تاش به عنوان معاون سیاسی جدید فرمانداری ویژه لارستان به وی تقدیم و از خدمات چندین ساله علی اصغر علیپور معاون سابق تجلیل شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز