رئیس پلیس فتا استان فارس:

بازی با احساسات قربانیان، شگرد این‌ روزهای مجرمان سایبری

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۹۹۴۷
بازی با احساسات قربانیان، شگرد این‌ روزهای مجرمان سایبری
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی کلاهبردار که خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار و نیازمند به کمک مالی است، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت: در پى شکایت تعدادی از شهروندان مبنى‌ بر واریز پول به حساب فردی ناشناس که در شبکه‌ اجتماعی واتساپ خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار معرفی کرده بود، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اظهارات شکات و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سو استفاده از احساسات شهروندان، خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزندی بیمار که در یکی از بیمارستان‌های سطح شهر بستری است معرفی، که با استفاده از همین موضوع و بیان اینکه برای عمل فرزندش نیاز به کمک‌ مالی دارد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌ کارگیری شگردهای فنی و تخصصی، متهم را دستگیر و تحویل مقام قضائی دادند.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: طی بازجویی‌ه به عمل آمده، مشخص شد متهم با این شگرد مبلغ 100 میلیون ریال از 50 نفر شهروندان کلاهبرداری کرده است.
این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: هرگز فریب اینگونه پیام‌ها که از طرف افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را نخورند و شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند را دارند از طریق نهادهای حمایتی دولتی و معتبر در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک‌های مالی خود کنند.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: به ‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنند و فقط از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می شود، اقدام به واریز وجه کنند.
وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.
 
نظر شما