آخرین و جدیدترین آمارهای کرونایی استان فارس تا ۲۷ مرداد ۹۹

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۵۴۲۱
آخرین و جدیدترین آمارهای کرونایی استان فارس تا ۲۷ مرداد ۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس طی شبانه روز گذشته در استان فارس گفت: ۸۲۸ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا در مراکز درمانی استان بستری که از این تعداد، ۱۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این آمار، از انجام ۲۳۷ هزار و ۷۹ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، ابتلای ۳۸ هزار و ۸۴۷ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به قطعیت رسیده است.
دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: ۸ هم استانی مبتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند که بر این اساس، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۷۰۹ نفر رسیده است.
او ادامه داد: خوشبختانه آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته نسبت به روزهای پیشین در بیمارستان های استان اندکی کاهش یافته است، اما متاسفانه آمار بیماران بستری در بخش مراقبت های، کاهش چندانی نداشته است.
دکتر همتی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۳۵ هزار و ۶۸۲ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و اضافه کرد: آمار بهبودیافتگان در استان معادل ۹۲ درصد از آمار کل مبتلایان در فارس بوده است.
او با اعلام اینکه مرحله سوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ از بیستم مرداد سال جاری در فارس آغاز شده است، تاکید کرد: جمعیت مورد غربالگری در این زمینه، افرادی هستند که دارای پرونده سلامت باشند و اسامی آنان در سامانه «سیب» ثبت شده است.
به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام غربالگری افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه ای در فاز نخست غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان در حال انجام است.
این مقام مسوول در دانشگاه از مردم استان خواست تا در صورت دریافت تماس از شماره ۴۰۳۰ و از سوی کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آنان همکاری کرده و با پاسخگویی در تکمیل فرم ها در این غربالگری مشارکت کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز