معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

پرهیز خانواده داوطلبان کنکور سراسری از تجمع در حوزه های آزمون

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۷:۵۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۶۰۳۶
پرهیز خانواده داوطلبان کنکور سراسری از تجمع در حوزه های آزمون
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر، پرهیز خانواده داوطلبان کنکور سراسری از تجمع در حوزه های آزمون گفت: حدود ۹۲ درصد بیماران کووید۱۹ استان فارس بهبود و از بیمارستان یا خروج از ایزوله خانگی شده اند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، از بررسی حدود ۲۳۸ هزار آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۳۹ هزار و ۲۴۲ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.
او اضافه کرد: تاکنون ۳۶ هزار و شانزده نفر معادل ۹۲ درصد بیماران کووید۱۹ نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۷۸۰ بیمار علامت دار و مشکوک در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند.
دکتر همتی با ابراز تاسف جان باختن ۴ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۷۱۳ نفر رسیده است.
او در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری از داوطلبان خواست پیش از روز برگزاری آزمون، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند.
معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: درب ورودی محل های آزمون سراسری از ساعت ۶:۳۰ صبح باز خواهد بود و لازم است داوطلبان و خانواده های آنها به این نکته توجه کنند که به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
دکتر همتی به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد: با وجود اینکه بسته های بهداشتی در محل آزمون به آنان تحویل داده می شود، اما برای اطمینان بیشتر حتما ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند.
او با تاکید بر توجه به اهمیت آرامش روانی برای داوطلبان، از خانواده و همراهان داوطلبان خواست از حضور در محل برگزاری و تجمع پشت درب حوزه آزمون پرهیز و محل آزمون را ترک کنند.
معاون بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: مسوولان حوزه  سلامت و دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری تلاش کرده اند تا این آزمون در محیطی امن و بهداشتی برگزار شود و داوطلبان با خاطری آسوده در این رقابت علمی حضور داشته باشند.
دکتر همتی با اشاره به اهمیت اصل خودمراقبتی از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی، هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.
نظر شما