دستگیری عامل انتشار خبر کذب در خصوص درمان کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۳:۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۸۲۱۷
دستگیری عامل انتشار خبر کذب در خصوص درمان کرونا
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی، خود را پزشک معرفی می‌‌کرد خبر داد و گفت: متهم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی و با انتشار خبر کذب در خصوص درمان بیماری کرونا باعث تشویش اذهان عمومی شده بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا جهرم، مشخص شد شخصی به هویت نامعلوم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر کذب در خصوص درمان بیماری کرونا با خوردن مشروبات الکلی، باعث تشویش اذهان عمومی شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان جهرم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس فتا با افرادی که با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی یا با فروش داروهای جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، برخورد قانونی خواهد کرد.
این مقام سایبری افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، جهت اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر اعتماد کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.
سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.
نظر شما