رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

شروع سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز با طراحی سه سناریو/ تخفیف سی درصدی دانشگاه شیراز به دانشجویان

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۲۰:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۹۰۸۹
شروع سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز با طراحی  سه سناریو/ تخفیف سی درصدی دانشگاه شیراز به دانشجویان
رئیس دانشگاه شیراز از برنامه ریزی سه سناریو برای شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه شیراز خبرداد و گفت:آموزش های مجازی، هزینه های دانشگاه را افزایش داده است اما با این وجود سی درصد تخفیف شهریه متغیر، به دانشجویان دانشگاه شیراز تعلق می گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حمید نادگران ظهر دوشنبه در  نشست خبری مجازی که  به مناسبت هفته دولت برگزار شد  ضمن تقدیر از اصحاب رسانه ، در خصوص پیش بینی  وضعیت  پذیرش دانشجویان جدید اظهار داشت: بعد از برگزاری موفق کنکورهای مختلف ، طبق برنامه ای که سازمان سنجش کشور مد نظردارد، تا اواخر مهر و اواسط آبان ماه نتایج نهایی به دانشگاه ها ارسال می شود و دانشگاه شیراز نیزبه محض دریافت نتایج قطعی ،ظرف مدت یک هفته ثبت نام مجازی دانشجویان  را انجام   و تا حداکثر آبان  ماه کلاس های آموزشی آغاز می شود.
 وی درخصوص نحوه برپایی کلاس های آموزشی  گفت: در حال حاضر  سه سناریو برای ادامه آموزش  دانشجویان مطرح است به این صورت که اگر شیوع ویروس کرونا از بین رفت ،کلاس ها به صورت حضوری، اگر شدت  شیوع بیماری کاهش پیداکرد ،کلاس های آموزشی  به صورت تلفیقی و  در صورت افزایش شیوع  ویروس کرونا با عدم تشکیل کلاس ها، آموزش به صورت مجازی برگزار شود همچنین برنامه ریزی شده است که در صورت  برگزاری کلاس ها به صورت مجازی ،دانشجویان جدید، در طول سال با رعایت پروتکل ها به صورت انفرادی در دانشگاه حضورپیدا کنند. 
 برگزاری حضوری دفاع  از پایان نامه ها
رئیس دانشگاه شیراز در خصوص نحوه  دفاع دانشجویان مقطع ارشد و دکترا از پایان نامه های خود  اظهارداشت: دفاع از پایان نامه های به صورت تلفیقی انجام می شود ودر هر دو مقطع ارشد و دکترا، دانشجویان  با رعایت  پروتکل های بهداشتی وبه صورت حضوری به دفاع از پایان نامه خود می پردازند .
نادگران افزود: اساتید خارج از دانشگاه  نیز به شکل مجازی  در جلسه  حضور پیدا می کنند همچنین امکان شرکت دانشجویان دیگربه صورت مجازی از طریق بستر مجازی فراهم می شود.
افزایش پذیرش ظرفیت دانشگاه شیراز
وی در خصوص میزان پذیرش دانشجو جدید در سال تحصیلی پیش رو گفت:  شیوع ویروس کرونا هیچ مانعی برای کاهش ظرفیت های دانشگاه شیرازنبوده است  بلکه افزایش ظرفیت نیز داشته ایم  و با اجرای سه سناریو زیر ساخت ها ی آموزشی فراهم است .
رئیس دانشگاه شیراز در خصوص تعلق خوابگاه درسال تحصیلی جدید به دانشجویان غیربومی گفت: اگر آموزش به صورت حضوری برگزار شود ، خوابگاه به دانشجویان غیربومی تعلق می گیرد اما اگر آموزش به صورت  مجازی برگزار شود نیازی به حضور دانشجویان استان های دیگردر خوابگاه نیست.
نادگران  درمورد وضعیت دانشجویان  بین المللی  درسال تحصیلی جدید گفت: وضعیت دانشجویان بین المللی تفاوتی با دانشجویان ایرانی ندارد واین دانشجویان  از طریق بستر مجازی در کلاس های برخط شرکت می کنند .
تخفیف 30درصدی دانشگاه شیراز به دانشجویان
وی درخصوص شهریه دانشجویان و تخفیفات ارائه شده دانشگاه شیراز به دانشجویان این دانشگاه گفت: برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، هیچ باری از نظر مالی از دانشگاه برنداشته است حتی  مبالغ زیادی را نیز بردوش دانشگاه جهت آماده سازی زیرساخت های آی تی  گذاشته است با این وجود ، بحث تخفیف شهریه در هیئت امنا دانشگاه مطرح شد و مقرر شد  که نزدیک به سی درصد از شهریه دروس متغییر، به دانشجویان تخفیف داده  شود. 
برگزاری کتبی و حضوری آزمون جامع
رئیس دانشگاه شیراز پیرامون آزمون جامع دانشجویان  مقطع  دکترا اظهارداشت:آزمون جامع دانشجویان مقطع دکترا به صورت کتبی در دانشگاه برگزار می شودهمچنین بخش  شفاهی آزمون  نیزبا حفظ پروتکل های بهداشتی هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار می شود.
نادگران در خصوص اقدامات دانشگاه شیراز در زمینه تولید واکسن اظهارداشت: کارگروه تولید واکسن کرونا با تعاملات خوبی  که با نهاد ریاست جمهوری برقرار کرده است به نتایج خوبی رسیده است  و امیدواریم تا ماه های آینده خبرهای خوبی در زمینه تولید واکسن داشته باشیم.
وی در مورد قرارداد های دانشگاه شیراز با حوزه های مختلف و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر  تضعیف این قرار داد ها گفت:  درحال حاضر دانشگاه شیراز22 تفاهم نامه با دانشگاه های دیگر در اقصی نقاط دنیا بسته است ودر قرارداد های  پژوهشی داخلی نیز  ده درصد رشد داشته است.
 نادگران تصریح کرد: تعداد پروژه های نفتی دانشگاه  شیراز علی رغم  بحث کرونا افزایش یافته است و تمهیداتی فراهم شده است  تا دانشجویانی که  در قرارداد های نفتی فعالیت دارند با رعایت پروتکل ها به صورت حضوری به دانشگاه ها، رفت و آمد داشته باشند. 
وی  درخصوص  آمار ابتلا دانشجویان دانشگاه شیراز به بیماری کرونا گفت: با تمهیدات  به موقع دانشگاه شیراز  در اواخر بهمن ماه ،هیچ  دانشجویی از دانشگاه شیراز  به ویروس کرونا  مبتلا  نشد و تا امروز نیز  گزارشی مبنی ابتلا دانشجویان دانشگاه شیراز به ویروس کرونا گزارش  داده نشده است.
رئیس دانشگاه شیراز درپایان گفت: برای اولین بار دانشگاه شیراز طرحی را به عنوان همیار دانشجو شروع کرد که در این طرح با  تمام دانشجویان دانشگاه شیراز تماس  تلفنی گرفته شد و احوال دانشجویان  پرسیده و نحوه  آموزش مجازی آنان نیز پیگیری شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز