رئیس کل دادگستری فارس:

ایجاد زمینه آزادی ٨٨ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۱:۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۹۹۰۵
ایجاد زمینه آزادی ٨٨ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های فارس
رئیس کل دادگستری فارس از ایجاد زمینه آزادی ۸۸ زندانی جرایم غیرعمد محبوس در زندان‌های استان با همکاری بنیاد مستضعفان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با حضور در در زندان مرکزی شیراز، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) گفت: در دوران تحول قوه قضائیه و با حضور رئیس جدید سازمان زندان‌ها، تحولات اساسی و بنیادی در سازمان زندان‌ها انجام شده که یکی از حرکات مهم، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مستضفعان، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه کشور است.
وی افزود: براساس این تفاهم نامه، با کمک ۳میلیارد تومانی بنیاد مستضفعان به زندانیان استان فارس، زمینه آزادی ۸۸ زندانی از زندان‌های استان فراهم شد.
رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: بدهی این زندانیان، مبلغ ۷۰میلیارد تومان بوده که مبلغ ۶۷میلیارد تومان را شکات از حق قانونی خود گذشت کرده‌اند که این عمل خداپسندانه آنان بسیارارزشمند و ستودنی است.
 موسوی خاطرنشان کرد: تعداد ۹۸۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان بسر می‌برند که این افراد به حمایت خیرین و نیکوکار نیازمند هستند.
وی با بیان این مطلب که مردم فارس در امور خیر در کشور پیشتاز هستند، اظهار کرد: بدهی این تعداداز زندانیان جرایم غیرعمد بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است که این مبلغ برای خیرین فارس مبلغ بالایی نیست و اگر بخشی از این مبلغ را خیرین تأمین کنند مبلغی هم شکات رضایت می‌دهند که بامساعدت ستاد دیه کشور می‌توانیم زمینه آزادی این افراد را از زندان‌های استان فراهم کنیم.
او یادآور شد: اگر مردم و خیرین کمک کنند و مخصوصاً در ماه محرم و صفر بخشی از نذورات خود را با توجه به وضعیت کرونا برای آزادسازی زندانیان درنظر بگیرند ما هم تلاش می‌کنیم تا زمینه آزادی افراد بدهکار مالی در زندان‌ها را فراهم شود.
رئیس کل دادگستری فارس در جمع زندانیان گفت: امیدواریم همه مردم قانون را رعایت کنند تا خواسته یا ناخواسته همنوعان ما گرفتار زندان نشوند، چرا که کار زندانبانی کاری بسیار سخت و طاقت فرساست و مدیرکل زندان‌ها و مسئولین ستاد دیه با تلاش شبانه روزی خود می‌کوشند تا زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.
مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این مراسم گفت: تعداد ۲۸۲زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای امسال و با همت ستاد دیه، خیرین و بنیاد مستضعفان با مبلغ بیش از ۶۸میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شده‌اند.
اسحاق ابراهیمی ادامه داد: بیشترین کمک را شکات پرونده‌ها با مبلغ ۶۲۳ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال داشته‌اند که جا دارد از همه این عزیزان قدردانی شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز