استاندار فارس:

آموزش وپرورش اصلا نباید وجه المصالحه گروه‌های سیاسی قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۴:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۲۰۲۵
آموزش وپرورش اصلا نباید وجه المصالحه گروه‌های سیاسی قرار گیرد
استاندار فارس گفت: آموزش و پرورش نباید وجه المصالحه گروه‌های سیاسی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس  با تاکید بر اینکه هر دستگاه تخصصی باید مسئولیت عملکرد و  تصمیماتش را بپذیرد و پاسخگوی مطالبات مردمی و افکار عمومی باشد ، عنوان کرد: آنچه قانونی و جز مطالبات است در هر دستگاه اجرایی به ویژه آموزش و پرورش که با بخش گسترده ای از جامعه در ارتباط است باید در دستور کار قرار بگیرد.
استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان است ، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش وجه المصالحه گروه های سیاسی قرار گیرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: اگر فرزندان این مرز و بوم به درستی آگاه شوند و در مسیر کسب دانایی و علم قرار گیرند می‌توانند تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.
 نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بیان کرد: هر دستگاه اجرایی باید بتواند انتقادات و یا تخریب های احتمالی را در حوزه وظایف خود پاسخ دهد ، تا از این رهگذر خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت پاس داشته شود.
وی درباره بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه نیز گفت: در شرایط موجود ضمن توجه به تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید به نحوی عمل کنیم که هیچ آسیبی به دانش آموزان وارد نشود.
دکتر رحیمی از سازمان آموزش و پرورش و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت خواست با هماهنگی ستاد استانی مدیریت بیماری  کرونا همه‌ امکانات مورد نیاز برای حفاظت از سلامت دانش اموزان را فراهم کرده و از دغدغه والدین بکاهند.
استاندار فارس ضمن تاکید بر اثر بخشی اجرای طرح آجر به آجر برای ساخت مکان های آموزشی با مشارکت خیران ، خاطرنشان کرد: بی تردید برنامه ریزی و تبلیغات کافی برای اجرای هر چه بهتر این طرح سبب ارتقا مکان ها و زیر ساخت های آموزشی خواهد شد.
به گفته او طرح آجر به آجر این امکان را فراهم می‌کند مشارکت‌ های کوچک و اندک نیز برای ساخت مکان های آموزشی جذب شود.
 استاندار فارس با تاکید بر اینکه تامین مسکن فرهنگیان باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: راه تحول کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ بنابراین فرهنگیان به عنوان دست اندرکاران این تحول نباید گرفتار تامین معیشت و مسکن باشند هر چند این قشر ارزشمند به رغم همه مشکلات و کاستی ها نیز رسالت خود را انجام می‌هند.
بهره گیری از املاک مازاد و مولد سازی این املاک در آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی به آن اشاره و تاکید کرد : این املاک باید شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت شوند.
استاندار فارس درباره پرداخت سهم ۵درصدی آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری نیز گفت: این موضوع تکلیفی قانونی است که درصورت اجرا نشدن نقض قانون رخ داده و باید پیگیری شود.
وی بیان کرد: این سهم از عوارض شهرداری در هر مکانی که اخذ می‌شود باید در همان مکان مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر رحیمی با بیان اینکه  سند تحول  اموزش و پرورش به عنوان سندی راهبردی و بالا دستی باید به مورد توجه باشد ،اظهار کرد: تکالیف دستگاه های مختلف در این سند مشخص شده و استانداری به عنوان نهادی نظارتی باید بر چگونگی عمل به این وظایف نظارت کند.
رئیس شورای آموزش و‌پرورش استان فارس همچنین از آموزش و پرورش و شورای فضای مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد خواست در اسرع وقت کلیپ هایی تهیه کرده و روش های صحیح حفاظت از سلامت در دوران کرونا را به دانش آموزان و والدین آنها آموزش دهند.
وی عنوان کرد: در خصوص سرویس مدارس باید بخشی نگری را کنار گذاشت و تامین نیازها و خواسته های دانش اموزان را مد نظر قرار داد.
گرفتن تست از دانش اموزانی که علائم ابتلا به بیماری دارند نیز از جمله پیشنهادات استاندار فارس برای بازگشایی مدارس در شهرهای سفید استان بود.
دکتر رحیمی با اشاره به شرایط ویژه کرونایی گفت: هنر یک مدیر گرفتن تصمیمات مناسب در شرایط ویژه و بحرانی است.
نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی گسترده است و پاسخ به مطالبات جامعه فرهنگی و خواسته های دانش اموزان در این دستگاه با اعتبارات مبتنی بر درآمدهای نفتی دشوار است اما دولت تدبیر و امید همواره کوشیده  همه امکانات مورد نیاز برای توجه به اموزش و پرورش را تامین کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز