مدیر کل ورزش و جوانان فارس:

مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارآفرینی جوانان شهر شیراز افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۷:۳۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۴۶۶۸
مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارآفرینی جوانان شهر شیراز افتتاح شد
مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت : مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارآفرینی جوانان شهر شیرازافتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، عباس حاجی زاده اظهارداشت:آسیب های اجتماعی، محصول شبکه ای در هم تنیده از مشکلات است که از مهمترین این آسیب ها می توان به اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی اشاره کرد.
وی افزود: همه این آسیب ها ناشی از علل مختلفی هستند و دستگاه های گوناگون در این زمینه مسئولیت های خطیری برعهده دارند که به عنوان مثال یکی از دلایل اعتیاد، عدم اشتغال، عدم آگاهی و فقر است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ابراز داشت : آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی‌اند؛ مانند زلزله که می‌تواند بنای خانه‌ها را تخریب کند، این آسیب‌ها بنیان خانواده و اجتماع را برهم می‌ریزد. اگر به موقع و به‌هنگام شناخته شود و یا پیشگیری شود، احتمال کاهش خسارت‌ها افزایش خواهد یافت. اما اگر نسبت به آن غفلت شود؛  ممکن است بنای جامعه را متزلزل کند.
حاجی زاده با اشاره به اینکه مرتفع ساختن مشکلات و معضلات جوانان از وظایف ما می باشد بیان کرد: درست است که ما در کشور در درجه‌ی اول مسئله اقتصاد را داریم و خود مشکلات اقتصادی هم به عنوان یکی از آن عوامل ریشه‌ای این مفاسد، مورد توجه ما است، لکن مسئله‌ی مفاسد اجتماعی با شرحی که در جلسه‌ی قبل داده شد، یکی از بیماریهایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود، عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد. لذا مسئله فوق‌العاده مهم است.
وی خاطر نشان کرد: شاید از نگاه جامعه‌شناسانه، وجود آسیب‌های اجتماعی در هر اجتماع بشری امری طبیعی باشد، اما در شأن کشوری که آرمان «ساخت تمدن نوین اسلامی» دارد، به هر میزان، ولو اندک هم شایسته نیست. بنابراین گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهایی شده است اما یقینا کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد. «توقعات بیشتر از اینها است... اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چه قدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت .
مدیر کل ورزش و جوانان فارس همچنین افزود : در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا شود و هر از گاهی برای رفع تکلیف گزارشی‌ داده شود. تاکید رهبر انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر کار جهادی مستمر ویژه است. «انتظارم از مجموعه‌ی حاضر کارهای فوق العاده است؛ یک کارهایی هست که کارهای طبیعی دستگاه شما است و باید انجام بدهید، لابد هم انجام می‌دهید، بعد از این هم این جلسه و امثال این جلسه باشد یا نباشد-انجام می‌دهید؛ این چیزی نیست که ما را قانع کند؛... یک کار فوق عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد. همچنین در این موضوع مهم نیز مانند اقتصاد مقاومتی که همه‌ی دستگاه‌ها باید وسط میدان بیایند «همه‌ی دستگاه‌ها باید نقش آفرینی کنند.
حاجی زاده در پایان گفت : اداره کل ورزش و وجوانان با مبنا قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به محور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باراه اندازی مرکز تخصصی آموزش. در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و کار آفرینی بر این مهم گام پراهمیتی را بر میدارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز