موفقیت جراح شیرازی در عمل جراحی پیچیده عروق

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۸:۴۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۲۶۸۷
موفقیت جراح شیرازی در عمل جراحی پیچیده عروق
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به انجام یکی از پیچیده ترین اعمال جراحی عروق در بیمارستان نمازی شیراز شد.
به گزارش  خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر «حامد قدوسی جوهری» عضو هیات علمی دانشگاه توانست در یک جراحی موفق، عروق پاره شده بزرگترین سرخرگ بدن یک بیمار  ۵۶ ساله ماکویی را در بیمارستان نمازی با موفقیت ترمیم و بازسازی کند.
او با بیان فرآیند انجام این جراحی پیچیده گفت: بیمار به دلیل درد شکم به بخش اورژانس بیمارستان نمازی مراجعه کرده بود که پس از تشخیص مناسب متخصصان طب اورژانس بیمارستان و با توجه به شرایط خاص بیمار تصمیم گرفته شد تا به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گیرد.
دکتر قدوسی جوهری توضیح داد: این عمل جراحی باز مربوط به آنوریسم بسیار بزرگ توراکوابدمینال بود که با پارگی داخلی عروق توام شده بود، به این معنی که بیمار دچار گشاد شدگی همراه با پارگی سرخرگ آئورت در قفسه سینه و شکم شده بود.
عضو هیات علمی دانشگاه افزود: این جراحی پیچیده در اتاق عمل بیمارستان نمازی و با به کارگیری پمپ قلبی_ریوی با موفقیت انجام شد و بیمار پس از انتقال به بخش مراقبت های ویژه، با گذشت چهار روز  هوشیاری کامل خود را به دست آورد.
این فوق تخصص جراح عروق مهمترین دلیل این بیماری را فشارخون بالا و کهولت سن اعلام کرد و افزود: با توجه به  وضعیت بسیار بحرانی بیمار، چنانچه این جراحی در زمان طلایی انجام نشده بود، شانس حیات بیمار بسیار کم بوده است.
دکتر قدوسی تاکید کرد: خطر این جراحی پیچیده بسیار بالا است، زیرا چنانچه موارد فوق تخصصی رعایت نشود، امکان فلج شدن هر دو پا و نیز سکته قلبی و نارسایی کلیوی و سیاه شدن روده ها وجود دارد.
او با تشریح نحوه این جراحی یادآور شد: در ابتدا با شکاف ناحیه حفره های  قفسه سینه  و شکم  توانستیم با کمک تیم جراحی و تیم متخصص بیهوشی، عروق پاره شده به قطر هفت سانتیمتری را بازسازی کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اینگونه جراحی های پیچیده عروق را در کشور نادر دانست و گفت: در بیمارستان نمازی شیراز نیز با توجه به توانمندی و پیشینه موفق گروه جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصصان بیهوشی این امکان به وجود آمده تا پیچیده ترین و نادر ترین جراحی های دنیا در این مرکز درمانی انجام شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز