معاون امور عمرانی استانداری فارس :

روند اجرای پروژه کمربندی شمال شرق شیراز به زودی شتاب خواهد گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۱:۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷۶
معاون امور عمرانی استانداری فارس گفت : پروژه کمربندی شمال شرق شیراز ، یکی از پروژه هایی است که می توان با جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت های قانونی آن را به بهره برداری رساند .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، محمود رضایی بر ضرورت جذب سرمایه  درجهت تکمیل طرح های عمرانی علی الخصوص طرح های حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت : پروژه کمربندی شمال شرق شیراز ، یکی از پروژه هایی است که می توان با جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت های قانونی  آن را به بهره برداری رساند . 
وی یاد آور شد :  سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، بایستی برای پیگیری موضوع ماده 56 قانون الحاق ، از مقررات مالی دولت درخصوص طرح مذکور جهت تسریع در فرآیند واگذاری و اخذ مجوزات لازم اقدام نماید .
معاون عمرانی استانداری فارس از شرکت ها و موسسات استانی و ملی که امکان مالی مشارکت درطرح فوق را دارند برای  تهیه طرح امکان سنجی  دعوت کرد .
رضایی  بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران، بانک ها و روش های تامین مالی مناسب برای پروژه های در دست اجرا در استان تاکید و اظهار کرد  : پروژه های در دست اجرا نیازمند اعتبارهای قابل توجه و کلان هستند و این اعتبارات از طریق بودجه های سنواتی قابل تامین نیست .
رضایی با اشاره به اینکه بایستی راهکارهای  برون رفت از مشکلات مرتبط با پروژه کمربندی شمال شرق شیراز بررسی و ارزیابی  شود اظهار کرد :
بر اساس موافقت وزارت راه تامین ۵۰درصد از هزینه های اجرای پروژه با مشارکت بخش خصوصی و نهادهایی مثل شهرداری شیراز تامین خواهد شد . 
به گفته او با تامین منابع مذکور ، روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت ودر برنامه زمانی مشخص بخش عمده ای از ترافیک ورودی شهر شیراز به این محور منتقل می شود  . 
رضایی  با عنوان اینکه پروژه کمربندی شمال شرقی شیراز از زیباشهر شروع  می شود توضیح داد : طول این پروژه  36 کیلومتر است که 14 کیلومتر آن اجرا شده و مابقی که مشتمل بر  2 قطعه است بایستی با مشارکت بخش خصوصی و آورده دولت به بزرگراه تبدیل شود به گونه ای که قابلیت استفاده آزادراهی نیز داشته باشد. 
وی ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه  ، تصریح کرد : رینگ اول کمربندی شیراز با اجرای این پروژه تمام می شود و ما می توانیم بخش عمده ای از ترافیک ورودی شیراز را رفع کنیم. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: نمایندگان منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت هایی که دارند پیگیر این موضوع خواهند بود ضمن اینکه مجموعه استانداری و دستگاه های مرتبط با بحث راه و حمل و نقل نیز تمام تلاش خود را برای حصول نتیجه ایده ال در خصوص کمربندی شمال شرقی شیراز انجام خواهند داد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز