راهکارهای تامین تغذیه سالم کودکان در مدرسه

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۵۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۵۲۶۶
راهکارهای تامین تغذیه سالم کودکان در مدرسه
با بروز بیماری کووید ۱۹ شرایط زندگی رو به سختی می رود و هر چه توجه به نکات بهداشتی کمتر باشد، احتمال ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،طی روزهای اخیر با بازگشایی مدارس نگرانی خانواده ها دو چندان شده است، زیرا دسترسی والدین به کودکان برای مراقبت و تذکر نکات بهداشتی به آنها کمتر می شود، بنابراین تنها راه برای کم کردن این نگرانی، آموزش های مناسب به فرزندانمان است. با رعایت نکات بهداشتی احتمال درگیری با این ویروس بسیار می شود. کافی است به فرزندانمان بیاموزیم شرایطی که در آن قرار داریم بسیار شرایط حساس و پرخطری است و سعی کنند نسبت به رعایت بهداشت بی تفاوت نباشند.
برخی نکاتی که باید با دقت به کودکان خود آموزش دهیم:
۱. در قدم اول تغذیه مناسبی در منزل برای کودک تهیه کنید تا از خرید و خوردن مواد غذایی بوفه دور بمانند. اگر علاقه زیادی به تنقلات دارند آن را از قبل تهیه کرده، تمیز کنید و در ظرف غذای کودک قرار دهید. از ظرف غذا استفاده کنید تا در مدتی که در کیف یا کمد کودک در مدرسه قرار دارد از آلودگی ها دور باشد. به میزانی که کودک از شنیدن صحبت هایتان سر باز نزند، به کودک خود آموزش دهید که در این شرایط رعایت نکردن نکات بهداشتی جان خود و اطرافیانش را به خطر می اندازد.
۲. روش صحیح استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی را به خوبی به فرزندتان آموزش دهید، حتی اگر لازم شد با نشان دادن ویدئوهای آموزشی این کار را انجام دهید. به جز ماسک و لوازمی که در اختیار کودک قرار می دهید یک پک کامل از لوازم بهداشتی نظیر ماسک و صابون و الکل درون کیف کودک قرار دهید که در صورت آلوده شدن لوازم مصرفی آنها را در سطح زباله بیاندازد و از لوازم جدید استفاده کند.
۳. توصیه کنید تا زمانی که در مدرسه حضور دارند از خرید مواد خوراکی اجتناب کنند و تنها از مواد غذایی که برایشان تهیه کرده اید استفاده کنند و بعد از برگشت از مدرسه خوراکی هایی که دوست دارند را تهیه کنید.
۴. تاکید کنید که نباید از ساندویچ های آماده که در بوفه مدارس به فروش می رسد باستفاده کنند، از شب قبل ساندویچ هایی را که دوست دارند برایشان آماده کنید و این نکته را یادآوری کنید که قبل از خوردن هر چیزی به ویژه ساندویچ دست هایشان را تمیز بشویند.
۵. بطری آب در کیفشان قرار دهید و به هیچ عنوان اجازه ندهید از آبخوری استفاده کنند. این موضوع را برایشان به خوبی روشن کنید که ممکن است کسی با دهان از آبخوری مدرسه استفاده کرده باشد و می تواند به شدت آلوده باشد.
۶. از مسوولان مدرسه بخواهید که علاوه بر آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان، با تذکر به دانش آموزانی که نسبت به رعایت بهداشت بی توجهی می کنند سلامت فرزند شما را تامین کنند.
نظر شما