تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس منعقد شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۱:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۸۶۴
تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس منعقد شد
در جلسه شورای مهارت استان فارس که با حضور دکتر علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ تفاهم نامه سه جانبه‌ای به منظور همکاری ما بین وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس به امضا رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،این تفاهم نامه با موضوعات تاسیس و بهره برداری مرکز تخصصی مهارت آموزی نفت گاز و پتروشیمی در شهرستان کازرون، طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام آموزش کارجویان و کارکنان شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت، اجرای دوره های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای آموزش‌های صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت نفت، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی و فنی و تجربی مربیان سازمان و کارشناسان و متخصصان فعال در صنعت نفت، اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار به امضا طرفین رسید.
دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه نوید بخش حرکت‌ها و فعالیت‌های نو در استان خواهد بود عنوان کرد: دیدگاه کلی حاکم بر استان مبنی بر همدلی، هم فکری و همراهی است و حرکت متعهدانه دستگاه ها و نهاد های مختلف در زمینه توسعه فارس منجر به نتایج خوبی شده است.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه سرمایه هر جامعه نیروی انسانی آن است، آموزش این نیروها را یک سرمایه گذاری مولد و بلند مدت دانست و افزود: ظرفیت ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف بیانگر این حقیقت است که فرهنگ مهارت آموزی باید در سطوح ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین به کسب رتبه اول یا برتر استان فارس در حوزه های مهارت آموزی، کارورزی و فنی و حرفه ای اشاره کرد و یادآور شد: کسب این رتبه‌ها باید سبب تغییر در میزان اشتغال و کارآموزی  استان شود.
دکتررحیمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های نفتی و گازی و همچنین وجود صنعت پتروشیمی در استان فارس تربیت نیروی فنی و کارامد بر مبنای تقاضا در این حوزه می‌تواند موجب اشتغال زایی استان در این حوزه پیشرفته باشد.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه این صنعت موجب ثروت آفرینی در استان خواهد شد به عبور 8 خط لوله گاز فشار قوی از استان اشاره کرد و عنوان کرد:  وجود این خطوط گازی فرصت هایی برای استان فارس خلق می‌کند که تا کنون چندان مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت نفت است.
استاندار فارس ادامه داد: فارس به عنوان دومین تولید کننده گاز درکشورکمترین سطح اشتغال در این حوزه را داردو در صنایع پایین دستی نیز اقدام مهمی انجام نشده که اگر از سوی وزارت نفت مورد توجه قرار گیرد مبنای تحول استان خواهد شد.
وی همچنین به موضوع انتقال بخش هایی از حوزه های مدیریتی نفت و گاز  به فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود این امر امکان پذیر و در عین حال اثرگذار است.
نماینده عالی دولت در استان فارس، با تاکید بر اینکه نقش ملی و منطقه ای فارس در اسناد بالا دستی باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: استان فارس پشتیبانی از پس کرانه‌های خلیج فارس و فعالیت های نفت و گاز در جنوب کشور را بر عهده دارد از این رو مجموعه های ملی باید یاری کننده و سرعت بخش این نقش و جایگاه باشند.
وی همچنین از آموزش ۵میلیون ۵۰۰هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت در بخش خصوصی استان فارس در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و این عملکرد را اقدامی خوب و اثر گذار برشمرد.
وی گفت: استان فارس رتبه اول کشور در طرح ملی کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را با ۵هزارو ۵۳۱ قرار داد منعقده بین کارفرمایان و فارغ التحصیلان را کسب کرده است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکتر رحیمی اظهار کرد: میزان موجودی شناخته شده گاز در استان را ۲میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب گاز و ۱و چهار دهم میلیون بشکه است.
وی افزود: قطعا کمیته ها و کارگروه هایی  عملیاتی کردن تصمیمات و وعده های مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهند کرد.
نظر شما