واحد های برتر استاندارد فارس معرفی شدند / استاندارد؛ عاملی برای جهانی شدن

۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۴۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۴۱۴۹
واحد های برتر استاندارد فارس معرفی شدند / استاندارد؛ عاملی برای جهانی شدن
با حضور برخی از واحد های اقتصادی برتر در زمینه استاندارد؛ مراسم روز جهانی استاندارد در شیراز برگزار و از فعالین اقتصادی که توانسته بودند در کشور حائز جایگاه بار شوند تقدیر شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس؛ ٢١ واحد اقتصادی در آخرین بررسی های که توسط سازمان استاندارد استان فارس به عنوان واحد های نمونه و شایسته تقدیر شناخته شدند و طی مراسمی با حضور جمع کثیری از فعالین اقتصادی که در شرکت شهرک های بین المللی نمایشگاه شیراز برگزار شد از این افراد تقدیر شد. 
این در حالی است که تنها ٣ واحد اقتصادی به عنوان واحد نمونه انتخاب شده بودند و ١٨ واحد اقتصادی نیز در این ارزیابی شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
استاندار فارس: استاندارد جایگاه بین المللی برای تولید کنندگان فراهم میکند
استاندار فارس در این مراسم گفت: رعایت دستورالعمل های استاندارد باعث خواهد شد که محصولات تولیدی واحدهای صنعتی ایران به خصوص استان فارس در عرصه بین المللی دارای جایگاه بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.
عنایت ا... رحیمی در ادامه بیان کرد: استاندارد یکی از مولفه های جامعه بشری است که در قالب تجربه های بشری قابل دسترس خواهد شد از این رو می‌توان با افزایش فعالیت‌ ها زمینه بهبود مسائل استاندارد را  شاهد بود. 
عالیترین مقام دولت در استان فارس تاکید کرد: استاندار سابقه طولانی در زندگی جامعه بشری داشت این در حالی است که اداره کل استاندارد فارس با توجه به توانمندی که در این حوزه در استان فارس وجود دارد توانسته است جایگاه محکمی در عرصه استان داده کشور داشته باشد.
وی در خصوص استاندارد تاکید کرد: برخی بر این باور هستند که استاندارد مانعی برای تولید است این در حالی است که استاندارد هیچ گاه منی برای تولید نخواهد بود بلکه استاندارد عاملی برای گشایش های مطلوب و حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی است.
استاندار فارس افزود: کسب جایگاههای بین‌المللی تولیدکنندگان تنها از یک دریچه عبور می‌کند آن دریچه نیز استاندارد است اهداف والایی در موضوع استاندارد در نظر گرفته شده که اگر تولید کنندگان این اهداف را محقق کنند شاهد خواهیم بود در عرصه های بین الملل تولیدات ایران بیش از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.
رحیمی خاطرنشان کرد: حضور تولیدکنندگان اقتصادی عرصه‌های بین‌المللی موجب خواهد شد که استانداردهایی که در کشورهای هدف مورد توجه مخاطب نهاد نیست توسط تولیدکنندگان شناسایی شده و در تولیدات محصولات صادراتی نیز لحاظ گردد از این رو می‌توان انتظار داشت که با استفاده از استاندارد می‌توان به شرایط مطلوب بازار های هدف نیز دست یافت.
 
مدیرکل استاندارد فارس: ١٢ هزار بازرسی از واحد های اقتصادی فارس
مدیرکل استاندارد فارس گفت: طی شش ماه گذشته در سال ٩٩ بیش از ١٢ هزار بازدید از واحد های اقتصادی استان فارس صورت گرفته که نشان از اهمیت بالای استاندارد در تولید محصولات است. 
مرتضی رهنما در ایین گرامیداشت روز جهانی استاندارد اضافه کرد: بیش از صد و شصت و سه کشور در جهان مقررات استاندارد را ملاک عمل قرار می‌دهند این در حالی است که ایران در میان این کشورها جایگاه بیست و یکم را دارد  که این موضوع نشان دهنده  توجه بسیار زیاد واحدهای تولیدی ایرانی به موضوع استاندارد است.
وی افزود: توجه به حوزه استاندارد در استان فارس به گونه‌ای بودند که در میان استان‌های کشور ۱۸ واحد برتر در حوزه استاندارد مربوط به استان فارس بوده و این استان دارای یک واحد نمونه کشوری بوده و سه واحد دیگر نیز از استان فارس شایسته کسب مقام بار در حوزه استاندارد اند. 
رهنما تاکید کرد: موضوع استاندارد در استان فارس در حال توسعه بوده و تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد تحت پوشش استاندارد قرار گرفته است این در حالی است که ۱۲ هزار بازدید از واحدهای صنفی طی شش ماه گذشته صورت گرفته که توجه بازرسان استاندارد را به موضوع سلامت مردم نشان می دهد.
او افزود: طب شش ماهه نخست امسال ۳۵۰۰ نمونه برداری از واحد های تولیدی صورت گرفته است این در حالی است که ۲۵۰۰ آسانسور در استان فارس نیز تاییدیه و استاندارد لازم را از اداره کل استاندارد کسب کردند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار وسیله بازی طی شش ماهه گذشته مورد توجه بازرسان سازمان استاندارد قرار گرفته و بازرسی های لازم را در این حوزه نیز صورت گرفته است البته لازم به ذکر است که دو هزار محصول نیز در استان فارس از استاندارد تأییدیه لازم را دریافت کردند.
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز