افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت زباله خشک در فارس

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۰:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۶۹۷۳
افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت زباله خشک در فارس
نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در استان فارس در مجموعه بازیافت کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا واقع در روستای گچی شهرستان شیراز با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان مجموعه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز، در آئین رونمایی و افتتاح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در فارس گفت: طراحی این دستگاه جدید به همت نیروهای متخصص و بومی مجموعه احسان‌نیا نمونه‌ای از جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.

ABAS0624

مجید علیپور با تاکید بر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه امروز اظهار داشت: اقدام مدیر این مجموعه در شرایط اقتصادی کنونی مصداق اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند الگوی مناسبی در سطح استان و کشور باشد.

وی افزود: طراحی این دستگاه جدید قطعا در ایجاد اشتغال و جهش تولید نقش موثری دارد و خوشحال هستیم که در شیراز چنین افرادی وجود دارند که با دستان خالی از عهده چنین کارهای بزرگی بر می آیند.

علیپور در ادامه این اقدام را صرف فعل خواستن، توانستن است، دانست و افزود: این مجموعه توانسته است به خوبی این جمله را عملی کند و استفاده از ظرفیت های داخلی یعنی اینکه ما در شرایط فعلی نیازهای داخلی کشور را خودمان تولید و برطرف کنیم و دستمای جلوی دیگران دراز نباشد.

فرمانده سپاه بقیه الله شیراز افزود: شهروندانی که در مقطعی از زندگی خود گرفتار بیماری شدند و امروز بهبود یافته‌اند با انجام این کار نشان دادند که می‌توانند الگو باشند چنانچه ما نیز باید دستشان را بگیریم و از آنها حمایت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: می‌توان با دستان خالی اما با اراده آهنین عزم کارهای بزرگی کرد و این چنین نتیجه گرفت.

تغییرنگاه به بهبودیافتگان با ایجاد اشتغال برای آنان

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به‌عنوان یک سازمان بزرگ ۱۵۰ فعالیت را دنبال می‌کند گفت: بخش مهمی از این فعالیت‌ها در حوزه بهبود یافتگان مواد مخدر است.

ABAS0629

هادی ابراهیمی اظهار داشت: عملکرد این مجموعه در مورد بهبود یافتگان مواد مخدر و ایجاد اشتغال برای آنها قابل تقدیر است و علاوه بر رونق اقتصادی موجب تغییر نگاه به این بهبود یافتگان می شود.

وی رویکرد نو در توجه به سرمایه‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: توجه به سرمایه‌های اجتماعی ما را در شرایطی قرار می‌دهد که می‌توان زمینه‌ساز رونق اقتصادی شد.

وی افزود: لذا تغییر نگاه می‌تواند روزمه‌ای باشد برای یک فعالیت جدید.

ابراهیمی، داشتن تخصص، تفکر و همت بلند را لازمه پیشرفت در چنین فعالیت‌هایی دانست و افزود: از کارگران این مجموعه به‌عنوان خط مقدم کارها تشکر می ‌کنم و می‌دانم که تولید در شرایط سخت کنونی همت بلند و اراده آهنین می‌خواهد.

ایجاد اشتغال برای صد نفر نیروی جدید

مدیر کارگاه تولیدی حمایتی احسان‌نیا نیز با اشاره به ایده پردازی برای اجرای طرح نخستین دستگاه سورت بازیافت خشک در فارس گفت: از اسفند سال گذشته با ایجاد هماهنگی میان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، بهزیستی شیراز، مدیریت مبارزه با مواد مخدر و دادگستری فارس، تفکیک زباله های خشک جمع آوری شده شش منطقه از یازده منطقه شهرداری شیراز به کارگاه تولیدی حمایتی احسان نیا سپرده شد.

ABAS0652

علی‌اصغر احسا‌ن نیا افزود: دستگاه سورت بازیافت خشک در این کارگاه با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان طراحی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ نیرو در این کارگاه که از بهبودیافتگان مواد مخدر و یا زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: با طراحی و آغاز به کار این دستگاه فرصت اشتغال صد نفر نیروی جدید فراهم شده است که در این دستگاه زباله های خشک پس از خرد شدن، فرآوری می شوند.

احسان نیا تاکید کرد: مواد اولیه ۹ ماده مختلف مانند کاغذ و کارتن، پلاستیک، بطری آب معدنی، قوطی فلزی، نایلون و ... در این کارگاه فراهم و به کارخانه‌های مختلف ارائه می شود.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب مواد اولیه آب معدنی در این کارگاه گفت: در کمیت و کیفیت در کل کشور از نظر تولید مواد اولیه بطری آب معدنی اول هستیم و با حمایت ارگان ها از کارگاه تولیدی و حمایتی ما قطعا فرصت جذب نیروهای بیشتر فراهم خواهد شد.

در موضوعات اقتصادی کلیدی ترین راه حل افزایش تولید و اشتغال است

در این مراسم همچنین مسئول دفتر، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز پیام روح الله نجابت را قرائت کرد.

ABAS0638

در متن این پیام آمده است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرموده‌اند عرصه‌ تولید و رونق اقتصادی و اوج گرفتن ثروت ملّی و رفاه عمومی در کشور، احتیاج دارد به پیشروانی، فرماندهانی، صفوف مقدّمی؛که شما تولیدکنندگان هستید. شما صفوف مقدّم و خط‌شکن‌های این عرصه و این میدان‌اید؛ این میدان هم میدان مهمّی است، میدان خطیری است، میدان جنگ است."

این مجموعه از چند جهت ستودنی و مایه مباهات است: تولید در این شرایط واقعا سخت است، حفظ ‌اشتغال واقعا سخت است چه برسد اون هم اشتغالی که منجر به توسعه پایدار است و ‌اشتغال افرادی که من اسمش را می گذارم محرومین و مستضعفین این خودش موضوعیت دارد.

اینجا محل تجلی اراده هایی است که با همت جهاد گونه ی خود کیما گری می‌کنند. تولید و اشتغال و صیانت از محیط زیست و البته حمایت از محرومین ومستضعفین، دستاورد های ستودنی کارگاه تولیدی و حمایتی احسان نیا است.

همت و انگیزه جدی پشت این ماجراست من قبل از ساخت این مجموعه اینجا بودم و الان که می بینم می فهمم که چه اراده هایی پشت آن است.در صدر مسائل امروز انقلاب اسلامی مساله ی اقتصاد است و در موضوعات اقتصادی کلیدی ترین راه حل افزایش تولید و اشتغال است.

من این جمع را جمع خصوصی ای می دانم که می شود در آن از مسائل انقلاب صحبت کرد. شما ببنید در عرصه های مختلف انقلاب گره گشای مسائل چه کسانی بوده اند. خمینی کبیر می گوید تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند و اصلا مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست. گره جنگ به دست پنجه همین محرومین باز شد.

مسائل امنیتی ما هم در مقطع مختلف هم به دست همین محرومین باز شد. مساله اقتصاد و سایر مسائل انقلاب اسلامی فقط در همین مجموعه ها و با همین اراده ها حل خواهد شد. و گره ظهور حضرت حجت هم به دست شما ها باز خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از این دستگاه جدید از نیروهای فعال این کارگاه نیز تقدیر شد.

 

ABAS0664

 

_BAS0670

 

ABAS0668

 

ABAS0650

 

_BAS0706

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز