فریاد در گلومانده اهالی سیاخ دارنگون فارس؛ مرگ را از جاده های ما بگیرید!

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۹۳۰
فریاد در گلومانده اهالی سیاخ دارنگون فارس؛ مرگ را از جاده های ما بگیرید!
جاده شیراز - منطقه سیاخ دارنگون با بیش از 14 هزار جمعیت و افزون بر 24 روستا سال‌ها تبدیل به قتل گاه خودرویی شده و همه‌روزه با وقوع تصادفات جاده‌ای منجر به جرح و فوت تعدادی از خانواده‌ها عزادار عزیزانشان کرده می شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، مطالبات اهالی سیاخ دارنگون تبدیل به فریاد در گلو مانده شده است، در این راستا خبرنگاران به این منطقه آمده و پای درد دل اهالی نشستند.
ابتدا رئیس شورای مرکزی سیاخ دارنگون از پاره‌ای مشکلات سخن گفت، و یادآور گردید جاده این منطقه با عرض 6 متر نزدیک به 3 دهه برای 4 هزار نفر تعریف‌شده بود که هم‌اکنون با افزایش جمعیت و احداث بیش از 30 هزار باغشهر و تردد 40 هزار خودرو مشکلات بسیاری را بر این منطقه تحمیل کرده است.
عابدی تصریح کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه به‌ویژه در تعطیلات تردد در این ترافیک خودروها در این مسیر غیرقابل ‌تصور و به‌گونه‌ای است که نفس این منطقه را در گلو خفه کرده است که برای برون‌رفت از این معضل نیاز به توجه جدی از سوی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.
*وضعیت منطقه سیاخ دارنگون از سفید به قرمز تبدیل‌شده است
عضو دیگر شورای مرکزی این منطقه با اشاره به اینکه وضعیت تردد خودرو‌ها، نبود جاده مناسب و نیز بی‌توجهی به زیرساخت‌ها، مشکلات و معضلات این منطقه را از سفید به نارنجی و سپس به قرمز تبدیل کرده است، افزود: منطقه سیاخ دارنگون ازدیرباز تاکنون با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مشکل تردد خودرو‌ها نیز مزید بر علت شده است.
محمدامین نجمی تصریح کرد: توجه، دلسوزی، حضور به ‌موقع مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌طلبد تا ذره‌ای از مشکلات این منطقه برطرف و یا کاهش یابد.
*مسیر جاده سیخ دارنگون فاقد نظرات کارشناسانه است
بیژن نامور یکی دیگر از اهالی مشکلات این منطقه را عدم کار کارشناسانه در احداث جاده بر شمرد و گفت: درگذشته برای احداث راه این محور به عرض 6 متر هرگز کار کارشناسانه‌ای در این ابعاد صورت نگرفته است و هیچ‌گاه به فکر نبوده‌اند که روزی جمعیت افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: آبرسانی با تانکر 10 هزار لیتری تنها کفاف 3 یا 4 روز اهالی را می‌کند بنابراین نیاز به احداث خطوط آب‌رسانی همانند دیگر مناطق دارد.
*سیاخ دارنگون حیات خلوت مسئولان
یکی دیگر از اهالی این منطقه، سیاخ دارنگون را حیات خلوت تعدادی از مسئولان و مدیران دانست، و افزود: تعدادی از مدیران و مسئولان تنها برای تفریح به این منطقه خوش آب‌وهوا می‌آیند و توجهی به مشکلات بنیادین این منطقه نکرده و به‌راحتی از آن عبور می‌کنند.
حسام دانشور اضافه کرد: این منطقه در جنوب غربی شیراز واقع‌شده و با چالش‌های متعددی روبه‌رو است و نیاز به بازنگری مجدد از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی دارد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی بر این باور هستند زمانی که این منطقه ارتقاء پیدا کرد می‌توان به مشکلات آن رسیدگی نمود، افزود: با چانه زدن‌های فراوان؛ این اداره کل اقدام به آسفالت نمود ولی مشکلات زیرساختی جاده این منطقه همچنان به قوت خود باقی است.
* روستا‌های سیاخ دارنگون گنجایش بار ترافیک را ندارد
معصومه سیمین مالک یکی از قطعات باغشهر به نمایندگی از دیگر مالکان باغشهر واقع در این منطقه بار ترافیکی را معضل اصلی این منطقه برشمرد و گفت: بیش از 12 سال با داشتن سند مالکیت رسمی همانند دیگر افرادی که در این منطقه هستند زندگی می کنم و پس از سال‌ها هنوز اهالی از مشکل ترافیک سنگین به‌ویژه کامیون و خودرو‌های سنگین که در این منطقه در حال تردد می‌باشند و در نتیجه بار ترافیکی را افزایش داده رنج می‌برند.
وی اضافه کرد: روزی نیست که شاهد تصادف منجر به مرگ و یا جرح در این منطقه نباشیم و در این راستا می‌طلبد که مسئولان فکری به حال جان اهالی این منطقه کنند تا شاهد از دست دادن جان‌عزیزانشان براثر تصادف نباشند.
* تخلفات رانندگان در پی نبود پاسگاه انتظامی
رضا صبوری یکی دیگر از اهالی منطقه احداث پاسگاه را برای امنیت این منطقه ضروری دانست و گفت: از مسئولان انتظامی درخواست می‌شود با احداث پاسگاه در این منطقه امنیت را برای اهالی برقرار کنند و برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی در جاده مرکز پلیس دایر شود.
وی اضافه کرد: با افزوده شدن باغشهر‌ها به منطقه سیاخ دارنگون معضل ترافیکی را افزایش داده و باید مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تمهیداتی در برطرف کردن حل این معضل بیاندیشند تا آرامش و آسایش برای اهالی فراهم شود.
 
جاده مرگ
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز