رونمایی از سه کتاب شعر «رستا» در شیراز

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۰:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۷۹۶۵
آیین رونمایی از سه کتاب مجموعه شعر مریم پورصفری متخلص به رستا در شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، «صدای سکوت یک زن»، «بی تو با آینه قهرم» و «نزدیک تر از دور» عنوان کتاب های مجموعه شعری است که با حضور شاعران و ادیبان شیراز در اقامتگاه بومگردی داروش رونمایی شد.
نادر فخرآور شاعر و منتقد ادبی در این آیین گفت: مریم پورصفری شاعری شوریده و رها شده در بی تفاوتی های زندگی است که در شعرهایش همه خویش را به فریاد در می آورد و روح ناآرام روزگار خویش است.
فخرآور افزود: روزمرگی های زندگی و همه تلخی های آن در شعرهای این شاعر جریان دارد. گریز از منطق طبیعی زبان، هنجارشکنی در حوزه ساختار، نحوه بیان و نگاهی متفاوت به زندگی از مهمترین ویژگی شعر ایشان است.
وی بیان کرد: پورصفری نشان داده وجدان بیدار روزگار خویش است و نمی تواند در برابر دردها و نابسامانی های پیرامون خویش به فریاد درنیاید.
فخر آور اظهار کرد: دل مشغولی های ذهن پریشان شاعر و بیان آن ها در تصاویری ناب و شاعرانه نشان از جسارت قابل تحسین این بانو دارد.
همچنین مریم پورصفری در این آیین ضمن خوانش تعدادی از اشعار خود در این کتاب ها، از کسانی که در این راه وی را همراهی کردند، تقدیر کرد.
در این آیین شاعران شیرازی نیز ضمن سرایش اشعار خود به تحلیل و بررسی آثار پورصفری در کتاب هایش پرداختند.
گفتنی است پورصفری متولد 1360 و اهل گیلان است که از سال 86 ساکن شیراز شد و اولین کتاب وی با نام «یا تو یا قفس» در سال 97 توسط انتشارات نوید شیراز منتشر شده بود.  
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز