مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اعلام کرد:

انعقاد ۴۵۰۰ قرارداد در شهرک های صنعتی فارس

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۰:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۵۸۸۲
انعقاد ۴۵۰۰ قرارداد در شهرک های صنعتی فارس
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: بیش از ۴ هزارو۵۰۰ قرارداد در شهرک های صنعتی فارس منعقد شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، احد فتوحی خاطر نشان کرد: با احتساب هزار و ۷۲۰ واحد صنعتی، تولیدی و کارگاهی در شهرک های صنعتی بیش از ۷۰ درصد را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به  برگزاری هفته پدافند غیر عامل در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، افزود: انتخاب شهرک صنعتی شیراز به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور  به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، تقدیرگردید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به انتخاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور در پدافند غیر عامل  گفت: در بازدید های انجام شده از سوی معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور و مدیر کل پدافند غیر عامل استان از شهرک صنعتی بزرگ شیراز ،الزامات و استانداردهای پدافند غیر عامل بررسی و تدابیری به منظور ارتقای آن در نظر گرفته شد که با اقدامات انجام گرفته این شهرک صنعتی  به عنوان الگوی  شهرک هاب صنعتی در پدافند غیر عامل در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: این شهرک صنعتی در تولید و اشتغال و صنعت یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود ودر این راستا مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.
این مسئول تصریح کرد:  با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه می شود.
فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 30هزار نفر اشتغال مستقیم  توسط واحد های صنعتی این شهرک صنعتی ایجاد شده  و برای چند برابر این نفرات نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.
وی بر لزوم اجرای پدافند غیرعامل درشهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به تجهیزات و روش‌های پدافند غیرعامل مجهز شده است.
او ادامه داد: شهرک‌های صنعتی جزو تاسیسات حساس و زیربنایی کشوری به شمار می‌روند و تلاش برای حفظ امنیت این شهرک ها  ضروری بوده و نحوه اجرای پدافند غیرعامل در این شهرک‌ها نیز حائز اهمیت است .
فتوحی  گفت: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: اصل پیشگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با حوادث و تهدیدات در اولویت برنامه های کمیته پدافند غیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس قراردارد  و در این زمینه علاوه بر الزامات قانونی نظیر حفظ حریم واحد های صنعتی و ایجاد و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی ،احداث نیروگاه های برق مقیاس کوچک و احداث درمانگاه  و جانمایی واحد های صنعتی در زون های مختلف  برخی اقدامات  پیشگیرانه نظیر بازرسی ایمنی واحد های صنعتی و تهیه شناسنامه ایمنی نیز بصورت مستمر انجام می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون با انجام طرح ویژه ممیزی ایمن و بهداشت (HSE)درشهرک ها و نواحی صنعتی استان برای بیش از 1600واحد صنعتی شناسنامه ایمنی صادر شده و کار ممیزی برای صدور شناسه ایمنی سایر واحد های صنعتی نیز در حال انجام است.
فتوحی اظهار داشت: پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیر اقدامات آفندی دشمن و تهدیدات طبیعی و ممانعت از به وجود آمدن خسارت به امکانات و تاسیسات زیربنایی است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز