اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس؛

افزایش آمار جانباختگان به ۲۵۲۵ نفر/ ۲۰۲۶ بیمار بستری

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۸:۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۶۹۲۷
افزایش آمار جانباختگان به ۲۵۲۵ نفر/ ۲۰۲۶ بیمار بستری
آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس به دو هزار و ۵۲۵ نفر افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، معاون درمان دانشگاه با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری به ۴۹۸ هزار و ۱۴۱ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده، از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، یازدهم آذر، ۱۴۷هزار و ۸۵۸ بیمار مثبت قطعی در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر «علی اکبری» با اعلام خبر جان باختن ۳۲ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان این بیماری را نیز از ابتدا تاکنون دو هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد.
او همچنین اضافه کرد: تا امروز، ۱۳۶ هزار و ۳۵ بیمار مبتلا به کروناویروس با بهبودی کامل از بیمارستان های استان مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.  
معاون درمان دانشگاه افزود: در حال حاضر دو هزار و ۲۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش های کووید۱۹ بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴۱ نفر به دلیل وخامت شرایط بالینی، در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان و نظارت ویژه قرار دارند.
دکتر اکبری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ بیمار جدید در مراکز درمانی فارس بستری و ۲۵۰ نفر مرخص شده اند که این امر نشان می دهد، هنوز تعداد بیماران ورودی به بیمارستان ها بالاست و لازم است مردم عزیز استان بیش از پیش محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و به کادر درمان برای مدیریت بیماری کووید۱۹ در بیمارستان ها کمک کنند تا بتوانیم تخت خالی برای بیمارانی که نیازمند بستری هستند، فراهم کنیم.
نظر شما