رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دورهمی های خانوادگی؛ بیشترین عامل افزایش موارد ابتلا به کروناویروس

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۷:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲۲
دورهمی های خانوادگی؛ بیشترین عامل افزایش موارد ابتلا به کروناویروس
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، دورهمی های خانوادگی را بیشترین عامل افزایش موارد ابتلا به کروناویروس عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: طبق بررسی های انجام شده، دورهمی های خانوادگی در برخی از شهرستان ها، بیشترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کروناویروس است.
او با اشاره به دستاوردهای مطلوب در اعمال محدودیت های دو هفته ای کروناویروس اظهار کرد: با اعمال محدودیت های کرونایی در استان، شاهد کاهش چشمگیر میزان موارد ابتلا و بستری بیماران در سطح بیمارستان های استان هستیم و رسیدن به این دستاورد، مرهون تلاش مسوولان اجرایی،کادر بهداشت و درمان و مشارکت و همراهی مردم فارس است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی برای حرکت در مسیر کاهشی موارد ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط قوت و موثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و پیشگیری از این ویروس منحوس، مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.
دکتر لطفی با اشاره به دستورالعمل بالینی جامع برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ افزود: لازم است برای یکسان سازی و درمان مناسب بیماران کووید۱۹ در سطح استان، دستورالعمل بالینی جامع دانشگاه، به روز رسانی و در اجرای صحیح آن نظارت شود.
او با تاکید بر نظارت ویژه بر اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، طرح مدیریت و کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور را راهکار موثر در شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس و پیشگیری از آن عنوان کرد.
رییس دانشگاه با توجه به درصد بالای موارد مثبت ابتلا به کروناویروس در تعدادی از شهرستان های استان، تاکید کرد: باید یک تیم بهداشتی درمانی از دانشگاه برای بررسی وضعیت و مشاوره به شهرستان های دارای موارد بالای ابتلا اعزام شوند.
دکتر لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز