استاندار فارس:

پرستاران و کادر سلامت در بحران کرونا، جانانه پای کار ایستادند

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۴:۴۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۶۷۹۵
پرستاران و کادر سلامت در بحران کرونا، جانانه پای کار ایستادند
استاندار فارس در آئین گرامیداشت روز پرستار با تقدیر از خدمات پرستاران در بحران کرونا، گفت: در این بحران پرستاران و کادر سلامت، جانانه پای کار ایستادند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عنایت الله رحیمی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور و امام شهدا، به ویژه شهدای عرصه سلامت و تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، هدف از حضور در این آئین را ادای احترام به مقام شامخ شهدای سلامت استان عنوان کرد.
وی با تقدیر از خدمات شبانه روزی کادر سلامت و به ویژه پرستاران استان که در بحران کرونا تمامی تلاش خود را به کار بستند و جانانه پای کار ایستادند، افزود: کادر سلامت استان در روزهایی که بیماران به خدمات آنان نیاز داشتند، از هیچ خدمتی دریغ نکرده و تا پای جان ایستادند.
استاندار فارس ادامه داد: تجربه بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران نشان داده است مردم ما هر زمان جامعه ایرانی تحت تهدید، تحریم و فشار قرار گیرد، منسجم تر و متحدتر شده و همه گروه ها و اقشار برای کمک، قد علم می کنند.
دکتر رحیمی با اشاره به برخی مشکلاتی که کشورهای بزرگ دنیا، به ویژه در روزهای نخست اپیدمی کرونا با آن درگیر شدند، اظهار کرد: در جامعه ایرانی با وجود تحریم ها، مردم از خودگذشتگی کرده و پای کار ایستادند تا هیچ کمبودی احساس نشود.
او ادامه داد: به خاطر دارم در روزهای نخست این بحران، دکتر لطفی و همکاران او برای تامین وسایل محافظت از کادر سلامت و مردم، چه میزان دغدغه داشتند و با راهنمایی و حمایت امام جمعه شیراز و همکاری نیروهای بسیج، سپاه، نظامی و انتظامی، ارتش و دیگر مسوولان، چالش ها برطرف شد.
استاندار فارس راه اندازی بیمارستان پشتیبان و کمک های مومنانه را نمودی از این مشارکت و همدلی در استان فارس برای مدیریت کروناویروس خواند که خاطرات بسیار ارزشمندی را در آینده بر جای خواهد گذاشت.
دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه با روحیه تعاون و مودت در هر بحران و تهدیدی پیروز می شویم، گفت: پرستاران ما با وجود برخی مطالباتی که داشتند، اجازه ندادند در این بحران، خدشه ای در خدمات آنان ایجاد شود و ایثارگرانه تلاش کردند.
او دستاوردهای فارس در کاهش آمار جانباختگان، نسبت به تعداد مبتلایان، در مقایسه با آمارهای کشور و حتی سراسر دنیا را نشان دهنده تبحر، تخصص و دانش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در کنار تلاش و همت آنان عنوان کرد.
استاندار فارس، پرستاران را فرشتگان نجات بیماران خواند و با اشاره به تلاش هایی که برای رفع چالش های حوزه پرستاری صورت گرفته، نسبت به رفع دیگر موارد نیز ابراز امیدواری کرد.
دکتر رحیمی یادآور شد: در بحران کروناویروس اگر موفقیتی در استان فارس حاصل شده است، پس از لطف خداوند، نتیجه تلاش و سپس همدلی تمامی مسوولان، سازمان ها و مردم است، اما معنادارترین شاخص، تلاش کادر سلامت بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز