متهمان فیشینگ ۵ میلیاردی روانه زندان شدند

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۳:۴۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۷۲۹۲
متهمان فیشینگ ۵ میلیاردی روانه زندان شدند
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 2 نفر فیشینگ ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده بودند خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت: حدود 20 نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و بیان کردند که مبالغ زیادی وجه نقد از حساب آنان به صورت اینترنتی برداشت شده است که تقاضای پیگیری و دستگیری مجرمان را داریم.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا موضوع را دستور کار خود قرار دادند و در تحقیقات اولیه مطلع شدند که 2 نفر متهم با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آنها را خالی می‌کردند.
رئیس پلیس فتا استان، تصریح کرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی آنان را در یکی از شهرهای شمال غربی استان دستگیر کردند.
سرهنگ "سلیمانی" با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به برداشت غیرمجاز 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان اقرار کردند، گفت: مجرمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز