استاندار فارس:

شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در ادبیات ما ماندگار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۱:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۴۳۶۰
شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در ادبیات ما ماندگار شد
استاندار فارس گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا می‌توانند در سروده‌های خود، بیان کننده آرمان‌های این شهید والامقام باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر عنایت الله رحیمی  در  آیین اختتامیه  کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی گفت:  هنر و شعر بیانی اثرگذار و ماندگار است و شاعران بیان کننده حال و هوای روز جامعه و آرمانها و مصائب جامعه هستند.
وی افزود: شخصیت پردازی کار شاعرین خوش سلیقه است و ما در ارتباط با قهرمانان و اسطوره ها از فرهنگی غنی بهره‌مندیم از آریو برزن،سردار جنگل و ستارخان گرفته تا سرداران شهید ما در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم حرم های مطهر که به عنوان داشته های ارزشمند معنوی کشور ما محسوب می شوند.
وی ادامه داد: عجین شدن آموزه های دینی و فرهنگی غنی ایرانی می تواند صحنه ای در ذهن خلق کند که همیشه به یاد ماندنی باشد
استاندار فارس اضافه کرد: سردار سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و سرداری دینی در ادبیات ما ماندگار شده و شعرا نیز می توانند بیان کننده آرمانهای این شهید والامقام باشند.
دمتر رحیمی تصریح کرد: ویژگی خدا باوری، دین محوری ،شجاعت ،دلاوری، مردمی بودن و دارای اخلاق پسندیده اسلامی که شهید سلیمانی از آن بهرمند بود می تواند زمینه‌ساز بیان ادیبان و هنرمندان باشد.
در ادامه این مراسم شعرایی از کشورهایی من جمله هندوستان،ایران، روسیه و پرتغال شعرهایی در رثای شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده سرودند.
در پایان این آیین از خانواده شهید مقاومت،عبدالله اسکندی نیز تجلیل و قدردانی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز