تکریم نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در دانشگاه فرهنگیان فارس

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۸:۵۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۶۰۲۵
تکریم نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در دانشگاه فرهنگیان فارس
یادواره نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان فارس با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.
یادواره نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان فارس با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حسین افلاکی‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس امروز، 16 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(ع) و همچنین گرامیداشت دهه بصیرت، اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس گفت: همزمان با چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده و گرامیداشت یاد و نام سردار استوار با توجه به اعلام آمادگی استان و موافقت سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان ستاد و دبیرخانه بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان به منظور سیاستگذاری راهبری و هماهنگی لازم در جهت هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های اولین سالگرد آن سردار سرافراز اسلام با تاکید بر مکتب تربیتی شهید قاسم سلیمانی تشکیل شد.
وی با تأکید بر اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود بلکه نماد یک تفکر و یک مکتب نورانی و نماد نصرت الهی بود، گفت: تبیین مکتب تربیتی و معرفی الگوی رفتاری، بعد تعلیم و تربیتی ابعاد شخصیتی سردارسلیمانی، آن سردار راستین و سرباز ولایت از وظایف مهم دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مهمترین نماد کادرسازی و معلم پروری برای آینده نظام تعلیم و تربیت کشور به شمار می‌آید.
افلاکی‌فرد در ادامه سخنان خود از برگزاری یادواره نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی در این دانشگاه با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس خبر داد و گفت: این یادواره به‌منظور برنامه‌ریزی و توجه به برنامه‌های دینی و فرهنگی با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و فراهم کردن زمینه مشارکت مجموعه های دانشجویی و استادی و توجه به ظرفیت‌های آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها برگزار می‌شود.
وی اعلام فرخوان جشنواره شعر و جشنواره دلنوشته را در قالب این یادواره از دیگر اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و گفت: در قالب اجرای یادواره برنامه‌هایی نظیر دیدار با خانواده شهدا،  سرکشی از خانواده شهدای اقلیت مذهبی با حضور و همراهی فرمانده سپاه فجر، برگزاری دوره بالندگی آشنایی با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت خودخوان کتاب «من قاسم سلیمانی هستم»، باز پخش و بازتولید مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس بیان کرد: علاوه بر این‌ها در قالب این یادواره به دنبال  استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی مداحی، کلیپ، موسیقی حماسی ،شعر و فیلم و ارتباط آن با شهدای دفاع مقدس، شهدای جهاد علمی و هسته‌ای و شهدای مدافع حرم و  تولید آیتم‌های کوتاه بر اساس بازگویی خاطرات دانشجویی هستیم.
به گفته افلاکی‌فرد،  برگزاری کرسی وبینارهای تخصصی و نشست هم‌اندیشی جهت بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی وحدت و هویت ملی ویژه اساتید دانشگاه در فضای مجازیو  تدوین میثاق‌نامه دانشجو معلمان پردیس‌های استانی با سردار سلیمانی از دیگر اهداف این یادواره هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس، زمان برگزاری این یادواره را چهارشنبه، 17 دی‎ماه اعلام کرد و گفت: در این مراسم  سردار علی صداقت، همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس؛ آیت‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شیراز و عضو مجلس خبرگان رهبری؛ علی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر سخنرانی خواهند کرد.
وی همچنین گفت: با توجه به تأکید و توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های جوان فرهنگی، هنری، علمی، تربیتی و اجتماعی در یادواره‌های شهدا در راستای تقویت و زنده نگه داشتن مکتب و آرمان‌های ناب نظام جمهوری اسلامی و پیروی از خط سرخ شهادت و برگزاری هر چه بهتر یادواره اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از پتانسیل‌های بالقوه و پویای استان بهره گرفته شد.
افلاکی‌فرد با بیان اینکه این یادواره در سالن همایش رازی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، گفت: این برنامه همزمان در بستر فضای مجازی نیز پخش می‌شود.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز