مشارکت آگاهانه مردم در پایبندی به پروتکل های بهداشتی، مهم ترین سرمایه فارس در کاهش آمارهای کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۶۵۶۴
مشارکت آگاهانه مردم در پایبندی به پروتکل های بهداشتی، مهم ترین سرمایه فارس در کاهش آمارهای کرونا
مهم ترین محور نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، تاکید بر حفظ مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، رئیس دانشگاه در نشست امروز با بیان اینکه طی روزهای اخیر، شرایط آرام تری را نسبت به ماه گذشته در زمینه کروناویروس تجربه کرده ایم، این وضعیت را ثمره دوران محدودیت ها و پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست.
دکتر «مهرزاد لطفی» افزود: برای حفظ این شرایط لازم است آگاهی در سطح جامعه تقویت شود تا به میزان بالایی از مشارکت مسوولانه دست یابیم، چرا که مهم ترین سرمایه ما در مدیریت بهتر بیماری است.
او با بیان اینکه مجموعه سلامت در این روزها نیز در حال تلاش و خدمتگزاری شبانه روزی در سراسر استان است، نسبت به خطر شیوع موج زمستانی بیماری هشدار داد و عادی انگاری بیماری را بیشترین چالش این روزهای حوزه سلامت دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قریب به ۱۱ ماه است که در سراسر کشور با این بیماری مواجه هستیم و اکنون که به شیب نزولی بیماری دست یافته ایم، نباید اجازه دهیم زحمات این ماه ها، بیهوده از بین رود.
دکتر لطفی در ادامه به بررسی وضعیت کروناویروس در بخش های مختلف استان فارس پرداخت و آخرین شرایط سلامت کارکنان مبتلا به کرونا در سطح استان را مورد پیگیری قرار داد.
 
روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، علت های جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، نحوه پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه استان فارس، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود. 
دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» رئیس کمیته اپیدمیولوژی این ستاد نیز در ادامه گزارشی از وضعیت اپیدمیولوژی کرونا در استان فراس ارائه کرد.
او با بیان اینکه تاکنون نمونه گیری کرونا در حدود ۱۲ و نیم درصد جمعیت فارس انجام شده است، این آمار را نسبت به آمارهای کشوری بالاتر خواند.
بیماریابی بهتر، پائین تر بودن آمار جان باختن مبتلایان نسبت به دیگر استان های کشور، افزایش تخت های بیمارستانی برای درمان بیماران کووید ۱۹ و درگیری بیش از هشت هزار نفر از کارکنان حوزه سلامت فارس با این بیماری، از دیگر محورهای این گزارش ایپدمیولوژیک بود.
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس را اعلام کردند.
این نشست با حضور دکتر «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همراه بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز