مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس

پژوهش محور شدن آموزش ها ضروری است

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۰۹:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۱۳۲۱
پژوهش محور شدن آموزش ها ضروری است
مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: شرکت ۱۵ هزار دانش آموز فارسی در اولین جشنواره علمی و پژوهشی کشور نشان از ضرورت پژوهش محور شدن آموزش ها دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مشاور و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس رسالت آموزش و پرورش را شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان و ارتقا شایستگی ها آن ها دانست و گفت: در واقع پژوهشسراها مکانی است که ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقا دانایی ها و توانایی های دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنها فراهم می کند.
 سیده معصومه دستغیب در آیین تقدیر از افتخارآفرینان پژوهشسراهای دانش آموزی استان فارس که در سالن ملاصدرای باشگاه فرهنگیان برگزار گردید،با اشاره به حضور 15 هزار دانش آموز در این جشنواره گفت: این امر نشان دهنده روحیه مثبت دانش آموزان ماست و اینکه استان فارس به عنوان قطب ادبیات و علوم انسانی حائز بالاترین رتبه در سطح کشور شده است.
وی افزود: تمام رتبه هایی که دانش آموزان ما در این جشنواره کسب کرده اند معنادار است و برای برنامه ریزی هایی که باید در طول سال های آینده داشته باشیم موضوع قابل تاملی است.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس رسالت آموزش و پرورش را  شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان و ارتقا شایستگی ها آن ها دانست و گفت: در واقع پژوهشسراها مکانی است که ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقا دانایی ها و توانایی های دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنها فراهم می کند و دانش آموزان بر اساس  توانمندی ها و علایقشان می توانند رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
مشاور استاندار فارس در امور بانوان و خانواده با تاکید بر لزوم  پژوهش محور شدن آموزش ها گفت:  امروزه پژوهشگران ما به دنبال حامیان مالی هستند و در پژوهشسراهای آموزش و پرورش باید تغییر نگرش مدیران تصمیم گیرنده در حوزه آموزش و پژوهش بوجود آید.
دستغیب گفت:  باید بحث گفتگوی علمی بین دانش آموزان رونق پیدا کند و تیم های علمی و تخصصی در حوزه های مختلف ادبیات، نجوم ، زیست شناسی و در تمام رشته ها  تشکیل شودتا با  تشکیل جلسات متعدد علمی و گروه هی و نشست هایی که همه آنها بتوانند با هم گفتگو کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش باید بتواند از نتایج نشست ها و انجمن های علمی دانش آموزان استفاده کند تا بتوانیم  شاهد روحیه پرسشگری، شادابی و امید در  دانش آموزان باشیم.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با تاکید بر هدایت دانش آموزان به سمت استقلال فکری گفت: دانش آموزان باید در جهت حل مشکلات علمی، فرهنگی جامعه تلاش کنند و باید امیدوار باشیم پژوهشسراهای ما به عنوان آغاز کننده علم و پژوهش در آموزش و پرورش و به دنبال آن در دانشگاه هستند با عث تغییر نگاه به  پژوهش شوند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز