تشریح دقیق جزییات دستورالعمل بازگشایی مدارس فارس از اول بهمن ماه

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۱۳۵۱
تشریح دقیق جزییات دستورالعمل بازگشایی مدارس فارس از اول بهمن ماه
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ابتدای بهمن ماه بازگشایی مدارس را در استان خواهیم داشت، که باید با توجه به وضعیت رنگی مناطق، با یک رویکرد مدیریتی حساب شده و منعطف، تدابیر لازم را در راستای اجرای قوانین مربوط به بازگشایی مدارس داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی در پنجمین نشست با روسا و شورای معاونین ادارت آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه در مناطقی که با وضعیت زرد روبرو هستند بر اساس اعلام وزارت بهداشت آموزش پایه های اول و دوم ابتدایی باید حضوری باشدگفت: البته باید توجه داشت این کلاس های حضوری نباید بیشتر از ده نفر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با ذکر این مثال که در یک کلاس 40 نفری باید دانش آموزان به 4 گروه 10 نفری تقسیم شوند افزود: نوع گروه بندی و تصمیم گیری در رابطه با روش تدریس و ... برعهده مدیر ومعلم کلاس وشوای آموزشگاه می باشد.
اسماعیلی با بیان اینکه در مناطقی که وضعیت آن ها آبی می باشد در همه پایه ها مدارس زیر ۵۰ نفر، کلاس ها با حضور حداکثر 10 دانش آموز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ممکن است شهرستانی دارای وضعیت زرد باشد اما روستاهای اطراف آن به دلیل جمعیت دانش آموزی زیر 50 نفر و شرایط بهداشتی مناسب عملا دارای وضعیت آبی باشند که در این رابطه شورای مدرسه اختیار این را دارد که با امضای نماینده انجمن اولیا نسبت به برقراری مدارس با وضعیت آبی تصمیم گیری  و اقدام نماید.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت : اعتقاد داریم نماینده معلمان نیز  میتواند نقش تعیین کننده ای در رابطه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مدارس داشته باشد که از مدیران مدارس خواستاریم که نقش نماینده معلمان را جدی بگیرند.
اسماعیلی افزود: در خصوص هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز باید گفت در دروس شایستگی های فنی واستاندارد آموزش مهارت کارآموزی و کارورزی، کلاس ها در هردو وضعیت زرد و آبی باید با حضور حداکثر 10 هنرجو تشکیل کارگاه دهند.
وی بیان کرد: در مدارس شبانه روزی مسئولیت مدیریت و نظارت  براجرای دستور العمل های بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اجرایی مدارس می باشد که این کادر اجرایی شامل مدیر مدرسه، معاونین و نیروهای خدماتی و سرایداران است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: وزیر آموزش و پرورش اعتقاد ویژه ای به باز بودن مدارس توسط کادر اجرایی دارد و به گفته ایشان مدرسه نقطه اتصال ما به جامعه است و مدرسه به مانند یک واحد اداری باید زنده و پویا حتی در شرایط تعطیلی دانش آموزان نیز برقرار باشد.
اسماعیلی با تاکید بر ابنکه آموزش تمامی دانش آموزان باید از بستر شاد، شبکه تلویزیونی یا بسته های آموزشی صورت گیرد گفت: معلمان باید نسبت به استفاده از سامانه شاد با توجه به دسترسی رایگان دانش اموزان و ارتقای خدمات و کیفیت این برنامه اهتمام ویژه داشته باشند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باتوجه به تهیه اطلس آموزشی در فارس دانش آموزانی که به اینترنت و یا تلویزیون دسترسی ندارند شناسایی شده اند که به این دانش آموزان از طرف ادارات اموزش و پرورش جزوات خودآموز داده می شود.
اسماعیلی در پایان  صحبت های خود در رابطه اینکه چه درس هایی حضوری و چه درس هایی غیر حضوری آموزش داده شود گفت: در این زمینه اختیارات به معلم مربوطه و شورای مدرسه واگذار شده است تا بر اساس نیاز مناطق و دانش آموزان تصمیم گیری شود.
نظر شما