بهبودی بیش از ۱۶۰ هزار بیمار کووید۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۳:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۲۵۸۰
بهبودی بیش از ۱۶۰ هزار بیمار کووید۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را تا بیست و نهم دی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۵۸۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که با بررسی این نمونه ها، ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.
او افزود: هم اکنون ۵۵۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۶۰ هزار و ۷۴۶ نفر اعلام کرد.
او با بیان اینکه متاسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۹۲ نفر رسیده است.
اعلام آمار مبتلایان کووید۱۹ در شهرهای استان فارس
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد شناسایی شده، ۸۳,۶۱۰ مورد مربوط به شیراز، ۴,۴۵۶ مورد کازرون، ۴,۰۶۰ مورد مرودشت، ۲,۸۱۵ مورد ممسنی، ۲,۷۶۶ مورد فیروزآباد، ۲,۷۲۴ مورد داراب، ۲,۵۶۸ مورد آباده، ۲,۴۷۳ مورد کوار، ۱,۹۰۷ مورد سپیدان، ۱,۶۴۹ مورد استهبان، ۱,۵۸۴ مورد کوهچنار، ۱,۵۵۰ مورد نی ریز، ۱,۵۰۵ مورد زرین دشت، ۱,۴۲۷ مورد قیروکارزین، ۱,۳۹۶ مورد اقلید، ۱,۲۹۰ مورد خرم بید، ۱,۱۶۴ مورد لامرد، ۱,۱۱۱ مورد رستم، ۱,۰۵۸ مورد زرقان، ۱,۰۴۰ مورد خرامه، ۱,۰۲۶ مورد پاسارگاد، ۱۰۲۱ مورد فراشبند، ۸۶۴ مورد ارسنجان، ۶۸۵ مورد مهر، ۶۶۶ مورد سروستان، ۵۷۱ مورد بوانات، ۵۴۱ مورد بیضا، ۵۲۷ مورد بختگان و ۴۲۶ مورد مربوط به سرچهان بوده است.
دکتر همتی در پایان این گزارش با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در جامعه در حال چرخش است اما هنوز محو نشده است، از هم استانی ها خواست دستورالعمل های بهداشتی را همچنان با جدیت رعایت کنند تا از این وضعیت شکننده به یک وضعیت پایدار برسیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز