فرماندار لارستان:

نباید هیچ واحد تولیدی فعالی به علت بدهی بانکی تعطیل شود

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۰۶:۴۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۲۵۸۲
نباید هیچ واحد تولیدی فعالی به علت بدهی بانکی تعطیل شود
فرماندار لارستان گفت:نباید هیچ واحد تولیدی فعالی به علت بدهی بانکی تعطیل شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، جلیل حسنی در سخنانی با بیان اینکه بانکها وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان را مورد توجه قرار دهند؛ خاطرنشان کرد: بانکها در این شرایط دشوار، نقشی مهم و حساس در تولید و اشتغال به ویژه در شرایط کنونی تعیین کننده ای دارند.
وی گفت: بانکها باید با سرعت عمل در پذیرش طرح‌های اشتغال و روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان، زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را فراهم کنند.
حسنی بر کاهش بوروکراسی اداری توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: تسهیلات مصوب بانک‌ها برای حوزه‌های مختلف اشتغال زایی همچون مشاغل خانگی، صنعت، تولید، کشاورزی ، معدن و خدمات و غیره است.
فرماندار ویژه لارستان گفت: توسعه اقتصادی باید در اولویت دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد تا تولید و اشتغال رونق پیدا ‌کند و در حقیقت بانک‌ها عامل اصلی رونق تولید هستند.
معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه مطالبات بانک‌ها، سرمایه همه مردم و بیت المال است، از مدیران بانک‌های شهرستان خواست در وصول معوقات و شناسایی بدهکاران دانه درشت که با سوء استفاده، سرمایه مردم را دریافت نموده و از پرداخت بدهی به طرق مختلف سرباز می‌زنند را در دستور کار خود قرار دهند، نه صرفا تولیدکنندگانی که در امر تولید و اشتغال فعالند.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی هیچ واحد تولیدی فعالی به دلیل بدهی بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای نباید تعطیل شود و ما در کارگروه رفع موانع تولید به دنبال راهکارهایی برای کمک به واحدهای صنعتی مشکل دار هستیم.
حسنی همت بیشتر در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری و نهایتا کارآفرینی را تنها راه حل مشکلات جاری جامعه عنوان کرد و گفت: بسترسازی این کار توسط ادارات دولتی انجام می‌شود، اما بار اصلی آن بر دوش بخش خصوصی است.
فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر این که با توجه به محدودیت بودجه‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید زمینه‌ساز فعالیت بخش خصوصی باشند، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان این آمادگی را دارند که بحث اشتغال و افزایش تولید را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهند و اساسا برای دستگاه‌های دولتی هیچ رسالتی به جز حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف قایل نیستیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز