تاکید بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۳:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۵۰۲۰
تاکید بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی
در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، روند اپیدمیولوژیک کروناویروس در فارس بررسی شد وبر پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، رییس دانشگاه در این نشست ضمن ارزیابی آخرین یافته‌ های اپیدمیولوژیک کروناویروس در فارس، راهکارهای علمی جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ را بررسی کرد.
دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به میزان بروز موارد جدید بیماری در فارس و مقایسه آن با کشور، افزود: کاهش گسترش بیماری کووید۱۹ در استان فارس با افزایش غربالگری، تست و شناسایی سریع بیماران و قرنطینه امکان پذیر است.
او در این نشست بر پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و گفت: لازم است مشارکت مردم در این امر افزایش یابد و با پرهیز از ساده انگاری و سهل انگاری نسبت به این بیماری، بار دیگر شاهد وضعیت بحرانی استان نباشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شهرستان های لار، گراش، فسا و جهرم، ظرفیت تخت های بیمارستان های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.
پایش روند فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز این ستاد بود.
او با اشاره نقش طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان گامی موثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن، بر تداوم و استمرار این طرح ملی و موثر در مقابله با این بحران تاکید کرد.
دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز با اشاره به بازدید اخیری که از بیمارستان های نمازی و شهید رجایی داشت، گزارشی در زمینه توسعه فضای فیزیکی، فرآیندهای درمانی و خدمات پاراکلینیکی در این مراکز درمانی ارایه داد.
دکتر «علیرضا میراحمدی ‌زاده» رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹در دانشگاه نیز ضمن ارائه گزارش علمی روند اپیدمی ویروس کرونا در استان فارس، به بیان آخرین یافته های علمی این حوزه در خصوص میزان بروز روزانه بیماری کووید ۱۹ در ایران و استان فارس، میزان بروز موارد جدید بیماری، تعداد و درصد تست ‌های انجام شده و موارد مثبت و تعداد مرگ و میر ناشی از کروناویروس پرداخت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز