دبیر موسسه مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا:

جامعه به طور پیوسته نیاز به آموزش در جهت بهبود کیفیت زندگی دارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۱۲:۵۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۷۰۸۸
جامعه به طور پیوسته نیاز به آموزش در جهت بهبود کیفیت زندگی دارد
دبیر موسسه مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا گفت: با توجه به اینکه جامعه به طور پیوسته نیاز به آموزش در جهت بهبود کیفیت زندگی دارد، این موسسه با دریافت مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را در زمینه «اجتماعی» با موضوع فعالیت «آموزشی» و فعالیت تخصصی «عدالت آموزشی» در سال 1397 آغاز کرده است.
الهام مشکل گشا درگفتگو با خبرنگار برنا از فارس اظهارداشت: تمام فعالیتهای این موسسه که  مرکز فعالیت آن دراستان فارس می باشد ،  غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است و با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد:  موسسه  مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا  فعالیت های خود را در قالب ۶ باشگاه شامل :مهندسین فردا، مدیران فردا، مادرانه، کودک و نوجوان و خلاقیت انجام میدهد.
 دبیر موسسه  مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا  سپس بیان کرد:  شرکت در رویدادهای مختلف ایده پردازی،شرکت در اولین رویداد از ایده تا عمل مطابق بیانیه گام دوم رهبری در تیرماه 98 در دانشگاه شیراز ، شرکت در دومین رویداد ملی جمع سپاری حل مسائل عمومی کشور با موضوع مشارکت در خط مشی گذاری رسانه ملی در تیرماه 98 در تهران، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی ،کارگاه کودک و بازی، مهارت فرزندپروری مثبت، دوره آموزش خانواده ، کارگاه خانواده انقلابی، همایش ادبیات انقلاب، مسابقه عکاسی، طرح حمایتی باهم باشیم، همایش انقلاب در فضای مجازی، طرح ضحی(دوره آموزشی تربیت و تشکیل حلقه های تربیتی)، همایش تبلیغ در دوران مدرن، کارگاه آموزشی من و همسرم با یک دنیا خوشبختی، کارگاه تدوین فیلم، کارگاه تفاوت های ارتباطی زن و مرد 1 و 2، کافه ترنم (پخش و نقد فیلم)، سلسله کارگاه آموزشی مهندسی مطالعه، کارگاه آموزشی مدیریت منابع انسانی و نیروهای داوطلب در سازمانهای مردم نهاد جوانان ،تهیه و پیاده سازی طرح های مختلف آموزشی ،  راه اندازی مجمع آموزش جبهه فرهنگی فارس و آموزش سازمان فضای مجازی سراج فارس ، فعالیت های است که توسط موسسه از ابتدای فعالیت تاکنون اجرا شده است.
 برگزاری سومین رویداد آموزشی فرهنگی از ایده تا عمل
مشکل گشا درادامه ازبرگزاری سومین رویداد آموزشی فرهنگی از ایده تا عمل با رویکرد کارآفرینی فرهنگی در شیراز یاد کرد و ابرازداشت: پرورش ایده های فرهنگی و  توانمندسازی افراد در زمینه فرهنگی یکی از مهمترین ابعاد مسائل جامعه است زیرا که توانمندسازی فرهنگی مهمترین عامل مقابله با آسیبهای اجتماعی است و جامعه نیازمند حضور افراد توانا، مستعد و با انگیزه ای است که بتوانند جامعه ای سالم بسازند.

WhatsApp Image 2021-02-12 at 11.06.03 AM

وی  با تاکید براینکه  انجام فعالیت های فرهنگی و توانمندسازی نیروی انسانی، نیاز به فضای کار تیمی و گروهی دارد، افزود: در رویداد از ایده تا عمل،  سه کارگاه آموزشی با عناوین معرفی بوم ایده پردازی، حل مسئله و خلاقیت و کارتیمی برای تیم های شرکت کننده جهت خلق و پرورش ایده های تیمی برگزار شد.
دبیر موسسه  مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا  با اشاره به اینکه  در راستای توانمند سازی جوانان بر اساس آموزش مهارت های ایده پردازی و کار تیمی طراحی و  تنظیم شده است، عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد بستر مناسب برای ایده پردازی (کارآفرینی فرهنگی)، توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه با رویکرد کارآفرینانی تقویت روحیه کار تیمی به منظور افزایش مهارتهای زندگی است.
مشکل گشا سپس بیان کرد: تیم ها ایده های خود را در طول یک هفته با همکاری هم و مشورت با اساتید و منتوری های رویداد بر روی بوم های ایده پردازی تکمیل کرده و در نهایت نمایشگاهی از بوم های ایده پردازی جهت مشاهده داورهای رویداد برپا نموده  و با ارائه ای ۷ دقیقه ای ایده خود را تشریح کرده و مورد امتیازدهی داورها قرار می گیرند و به سه تیم منتخب ایده های برتر جوایزی اهدا شد.
وی اضافه کرد: رویدادبا رویکرد کارآفرینی فرهنگی و درمحورهای :هنر و کارآفرینی فرهنگی،سبک زندگی و کارآفرینی فرهنگی، فضای مجازی و کارآفرینی فرهنگی، آموزش و کارآفرینی فرهنگیT حاشیه شهر و کارآفرینی فرهنگی، مهارت های زندگی و کارآفرینی فرهنگی،  آموزش خالقانه زبان های خارجه مثل زبان انگلیسی و عربی، طراحی مدلی برای هدایت تحصیلی (انتخاب رشته پایه نهم)، طراحی پروژه هایی برای آموزش مهارت ها مثل رسانه و هنر، طراحی بازی یا طرحی آموزشی ویژه کودکان درحوزه های تربیت و ادبیات انجام شد.

ccbe2859-c270-4816-9912-efd764dba414

دبیر موسسه مردم نهاد ترنم اندیشه جوان فردا یاد آور شد :کادر علمی و اجرایی رویداد با توجه به قرار گرفتن شهر شیراز در وضعیت زرد کرونایی این رویداد را به صورت حضوری در طول یک هفته از ۲۵ دی ماه ۹۹ تا ۲ بهمن ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.
مشکل گشا خاطر نشان کرد: اولین رویداد از ایده تا عمل با رویکرد بیانیه گام دوم رهبری توسط نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز و دومین رویداد از ایده تا عمل توسط دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران با رویکرد سند تحول آموزش و پرورش در سال ۹۸ برگزار شدند. 
وی تاکید کرد: راه ارتباطی با کمیته اجرایی رویداد از ایده تا عمل از طریق صفحه اینستاگرام taranom.farda و سایت www.taranomfarda.ir است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز