رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب فارس

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۹
روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب فارس
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و شصت و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، نسبت به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در مناطق جنوبی استان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به روند افزایشی آمار موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب فارس، از مسوولان شهرستان های جنوبی استان خواست تا بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در مراکز خرید و اماکن عمومی نظارت بیشتری داشته باشند.
او همچنین از مردم استان خواست تا از سفر به این مناطق پرهیز کرده و در تامین سلامت خود و خانواده، اهتمام جدی داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آخرین وضعیت کروناویروس در استان به صورت روزانه در ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ بررسی و برای کنترل آن و اقدامات پیش رو تدابیر لازم صورت می گیرد، مشارکت مردمی در زمینه رعایت تدابیر بهداشتی را نیز در ثمربخشی این اقدامات، تاثیرگذار خواند.
دکتر لطفی با توجه به افزایش شمار مبتلایان در فارس به ویژه شهرستان های جنوبی استان، اظهار کرد: لازم است تهمیداتی در این زمینه از سوی مسوولان شهرستان ها برای نظارت بیشتر بر مبادی ورودی و اعمال برخی محدودیت های انجام شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: مردم باید با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برای یاری رساندن به مجموعه سلامت تلاش کنند، زیرا کاهش حساسیت در جامعه در مبارزه با کروناویروس، عواقب جبران ناپذیری را برای آحاد مختلف جامعه دارد.
او در این نشست با بررسی وضعیت موارد ابتلا به کروناویروس در شیراز و شهرستان های استان، ظرفیت تخت های بیمارستان های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.
نحوه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی، دیگر محور مورد بررسی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.
دکتر لطفی با اشاره به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» به عنوان اصلی ترین راهکار کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن، بر تسریع در اجرای گسترده تر آن تاکید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز