مدیر عامل کارخانه اکسید منیزیم شهرستان لامرد:

توان معدنی لامرد در تولید عناصر معدنی استراتژیک فراوان است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۹:۵۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۰۵۳۰
مدیر عامل کارخانه اکسید منیزیم شهرستان لامرد گفت: ذخایر بالای دولومیت با چشم نیز در لامرد رویت میشود؛ آن چیزی که در لامرد ما با آن مواجه هستیم یک عسلویه معدنی است؛ توان معدنی لامرد در تولید عناصر معدنی استراتژیک نظیر عناصر نادر خاکی، منیزیم، نیکل، استرانسیم و ... فوق‌العاده است و بایستی آنالیز اقتصادی روی آنها انجام پذیرد.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد؛ حمیدرضا بهاالدینی با بیان اینکه کشف دولومیت و ترکیبات منیزیم و آلومینیم  در لامرد به صورت اتفاقی صورت پذیرفت تصریح کرد: در یکی روستاهای شهرستان لامرد که نزدیکی یک قنات بود، افراد محلی بر این باور بودند که آب قنات شفای درمان درد معده است، در بازدیدی که از آن قنات داشتم متوجه ذخایر آلومنیوم، منیزیم و دولومیت فروان شدم و پس از بررسی و تحقیقات آزمایشگاهی وجود ذخایر غنی از این عناصر تایید شد. 
این مقام مسئول افزود: از سال ۹۵ که یکی از کارخانه های منطقه با کمبود اکسید مواجه بود ما به دنبال تأمین آن بودیم لذا طی بازدید ۵۴ کیلومتری از معادن شهرستان ذخایر کثیری کشف شد اما به دلیل عدم همکاری برخی از مسئولین به علت جوان بودن و فاقد تجربه کافی، عازم یزد شدم و پس از چند سال با دعوت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به این شهرستان بازگشتم.
 سرمایه گذاری ۲۹۲۰ میلیارد ریالی در لامرد
بهاالدینی با استقبال از سرمایه‌گذاران مختلف، سرمایه کارخانه تولید اکسید منیزیم لامرد را ۲۹۲۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: آماده ام تا کارگر باشم نه مدیرعامل یک شرکت در لامرد لذا از هرکس که بیاید در کنار ما و برای پیشرفت لامرد کمک کند فارغ از هرگونه مسئله سیاسی، درخواست همکاری دارم.
۴ میلیارد تن ذخایر دولومیت در لامرد
 وی با نیم نگاهی به ذخایر دولومیت در لامرد، میزان تقریبی آنان را ۴ میلیارد تن برآورد کرد و بیان داشت: در معدن کارخانه اکسید منیزیم لامرد که فارغ از معادن سازمان شهرداری هاست و تماماً توسط بخشی خصوصی اداره میشود چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تن دولومیت موجود است.
استحصال پودر آلومینا از رس
 بهاالدینی با اشاره به رس و عناصر موجود در آن خاطرنشان کرد: استحصال پودر آلومینا از رس تا به امروز صنعت اقتصادی نبوده است اما خاک‌های رس منطقه لامرد دارای کانی های اقتصادی نظیر عناصر نادر خاکی، نیکل و ... هستند که در صنایع مختلف چون صنعت نظامی کاربرد فراوان دارد بنابراین می‌توان این ذخایر را هدف تحقیق قرار داد.
وی از استخراج ۳۰ هزار تن اکسید منیزیم در فاز نخست این کارخانه به عنوان دومین تولیدکننده اکسید منیزیم ایران خبر داد و گفت: به علت دیرگداز بودن و مقاومت بالای منیزیم، اکثر آلیاژهای آلومینیوم به آن نیاز دارد از سویی دیگر انرژی مورد نیاز برای تولید منیزیم از گاز تأمین میشود که به حمدالله این نعمت در لامرد موجود است.
صنعت منیزیم آلودگی ساز نیست
مدیرعامل کارخانه اکسید منیزیم شهرستان لامرد، این شهرستان را به عنوان قطب منیزیم کشور در آینده ای نچندان دور ملقب کرد و ادامه داد: برای جبران خسارت محیط زیست در راستای برداشت از 
معادن، با منابع طبیعی شهرستان لامرد صحبت شد که به ازای تخریب درختکاری انجام شود؛  همچنین با توجه به اینکه این صنعت در رده بندی ۵ زیست محیطی قرار میگیرد صنعت منیزیم صنعت آلودگی ساز نیست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز