معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

پرهیز از کاشت درخت نامناسب در حریم شبکه‌های برق

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱۴
پرهیز از کاشت درخت نامناسب  در حریم شبکه‌های برق
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، از شهروندان درخواست کرد که از کاشت درختان نامناسب و بلند قامت در محدوده حریم شبکه‌های برق پرهیز کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، محمدرضا منصوری‌صبا گفت: اسفند ماه موقع کاشت درخت محسوب می‌شود و همه موظف هستیم که در این ایام، با استفاده از فرصتی که طبیعت در اختیارمان قرار داده است، برای توسعه فضای سبز تلاش کنیم.
او با بیان اینکه توسعه فضای سبز به معنای کمک به پاکیزگی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی خصوصا در کلانشهرها است، گفت: شهروندان برای انتخاب درخت مناسب، حتما باید با کارشناسان مرتبط مشورت کنند.
منصوری‌صبا در عین حال گفت: توسعه شبکه‌های برق امری بدیهی و در راستای کمک به ارتقاء سطح کیفی و رشد کمی خدمت رسانی شرکت‌های توزیع برق و اجتناب‌ناپذیر است.
او ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی، برای شبکه‌های برق به دلیل مخاطراتی که برای شهروندان به همراه دارد، حریمی در نظر گرفته شده که رعایت این حریم الزامیست.
منصوری‌صبا با اشاره به اینکه رعایت حریم، حتی در کاشت درخت باید رعایت شود، گفت: شهروندان خصوصا در این ایام اگر قصد کاشت درخت را دارند، باید متوجه باشد که درختی متناسب با محیط و شرایط محیطی بکارند.
او با بیان اینکه کاشت نهال‌هایی که رشد طولی داشته و قامت بلندی پیدا خواهند کرد، در محدوده حریم شبکه و تجهیزات برق، ممنوعیت قانونی دارد، گفت: درگیر شدن شاخه درختان با شبکه برق، علاوه بر از بین بردن درخت، منجر به مخاطراتی جدی برای شهروندان خواهد شد.
منصوری‌صبا، شعاع محدوده حریم شبکه برق 2 متر و 10 سانت است، گفت: در شیراز خصوصا در محدوده شبکه‌ها و تجهیزات برق باید از درختان کوتاه قامت مناسب با شرایط محیطی استفاده شود.
معاون توزیع نیروی برق شیراز با تاکید براینکه شهروندان به شکل جدی از کاشت درختان اکالیپتوس در سطح شهر  باید پرهیز کنند، گفت: درخواست ما از شهروندان اینست که درختان بلندقامت نظیر سرو و کاج ، چنار، نخل و ... در محدوده شبکه برق اکیدا سلام نکارند.
منصوری‌صبا با اشاره به اینکه اکنون در بخش‌های از شیراز، شاهد تداخل درختان با شبکه‌های برق هستیم، گفت: برای جلوگیری از برخورد شاخه درختان با شبکه، هرسال کار هرس را با هماهنگی فضای سبز شهرداری شیراز با هزینه های گزافی که باید صرف عمران و آبادی و زیرساخت گردد  اجرا می‌کنیم.
معاون توزیع نیروی برق شیراز گفت: هرس درختان نخل و سرو، امکان پذیر نیست زیرا بریدن قسمت بالایی و سر این درختان، موجب خشک شدن آنها خواهد شد و این موضوع خوش آیند هیچ انسانی نیست. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز