دعوت مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای شرکت در رسم نیکوی اهدای خون

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۲:۳۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۵۱۷۶
دعوت مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای شرکت در رسم نیکوی اهدای خون
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به کاهش ذخایر خون و فرآورده های خونی استان به دلیل کاهش مراجعه عمومی، از افراد واجد شرایط دعوت کرد تا با شرکت در رسم نیکوی اهدای خون در آستانه سال نو، به یاری بیماران بشتابند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر «سید روح اله حسینی» با اعلام این خبر گفت: در طی یک سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، شاهد کاهش قابل توجه مراجعه عمومی برای اهدای خون به بیماران بوده ایم و همین امر موجب تهدیدی جدی برای سلامت بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی، به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی و سرطان شده است.
او بخشی از این کاهش مراجعه را به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری دانست و افزود: این در حالیست که با تدابیر پیش بینی شده از سوی سازمان انتقال خون، تمامی پروتکل ها به طور کامل اجرا شده و هیچگونه تهدیدی برای سلامت اهداکنندگان وجود ندارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هر ساله در آستانه سال نو، ایرانیان نیک اندیش رسم نیکوی اهدای خون را به نیت سلامت خود و هموطنان، به جا آورده و امید است این آئین نیکو، امسال نیز با همراهی و مشارکت مردم استان فارس، انجام شده و شاهد افزایش بانک ذخیره خونی استان و رفع این نگرانی نسبت به سلامت بیماران باشیم.
دکتر حسینی همچنین از برگزاری پویشی به نام فرشتگان سپیدپوش خبر داد که به همت سازمان انتقال خون کشور و با هدف دعوت به اهدای خون در سطح کشور آغاز شده و ابراز امیدواری کرد دستاورد این تلاش ها، تامین سلامت یکایک هموطنانمان باشد.
نظر شما