راه اندازی کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۹:۵۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۵۶۴۷
راه اندازی کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس
کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس و اداره کل راه و شهرسازی این استان راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، اسماعیل اکبری معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در افتتاح دفتر کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی در فارس، هدف از تشکیل این کمیته را بریدن دست افراد سودجویی که به زمین های بیت المال چشم طمع دوخته اند دانست و گفت: با توجه به اهمیت اقدامات بین بخشی دستگاه های متولی اراضی ملی، دولتی و زراعی و پیشگیری از جرائم و تخلفات مربوطه و حفاظت از این عرصه ها، طرح کانون مردمی صیانت از زیست بوم طبیعی استان فارس برای اولین بار در کشور با تعامل تعدادی از ادارات کل استان فارس و همچنین نهادهای مردمی همکار با دادگستری ایجاد و اجرایی گردیده است.
این مقام قضایی ضمن قدردانی از همکاری های اداره کل راه و شهرسازی افزود: برای مبارزه با این پدیده می بایست اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، محیط زیست و امور اراضی بصورت کاملا هماهنگ، جلوی سواستفاده های زمین خواران و سودجویان را بگیرند که به همین منظور نیز این کمیته تشکیل داده شده تا بتوان خلاء های موجود در این زمینه را پر کرد.
وی بیان کرد: امروزه بحث زمین و اراضی صرفا یک نگاه کشاورزی نیست و به دلیل مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری، افراد سودجو و طماع را به سمت خود کشیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خاطرنشان شد: سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) نیز ظرفیت دیگریست که با تهیه نرم افزار و دسترسی به افراد همکار در طرح شامل نهادهای مردمی ، فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران ، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و شورا یاران و... کلیه گزارشات در این حوزه دریافت و در پی آن اقدامات مربوطه صورت می پذیرد.
در ادامه جلسه، مراسم معارفه مهندس بهزاد شاکر نیا ، به عنوان رئیس کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی برگزار گردید. 
شاکر نیا در این جلسه گفت: فرصت خدمت محدود است و زودگذر، در زمینه برقراری عدالت و حفظ حقوق بیت المال تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.
وی تصریح کرد: اهداف تشکیل این کمیته اهداف بسیار ارزشمندی است و همه دست در دست یکدیگر باید برای تحقق این اهداف با تمام توان و نیرو به پیش رویم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز