مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد:

آخرین مانور قرن ۱۴ در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد برگزار شد‎

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۱:۳۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۱۰۰۶
آخرین مانور قرن ۱۴ در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد برگزار شد‎
مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد با آرزوی سلامتی و موفقیت برای مسافران کلیه پروازهای داخلی و بین المللی گفت: آخرین مانور قرن ۱۴ در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد برگزار شد و امیدواریم در قرن جدید این فرودگاه و سایر فرودگاه های کشور دچار سانحه ای واقعی نشوند.
سهراب عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا از لامرد؛ با اشاره به سناریوی مانور فرود اضطراری هواپیما در این شهر تصریح کرد: سناریوی این مانور براین اساس بود که بر اثر برخورد یک پرنده به موتور هواپیمای شیراز_لامرد، موتور آن دچار حریق شده و فرضاً چند مجروح در پی داشته است.
 وی افزود: در این مانور که بر اساس تحلیل های ارزیاب ستاد کل شرکت فرودگاه های کشور، نمره عالی را کسب کرد، بلافاصله مرکز کنترل عملیات در دفتر مدیریت برای این سانحه فرضی تشکیل و اطلاع رسانی ها و امداد و نجات به سرعت صورت گرفت.
 این مقام مسئول با بیان اینکه هماهنگی و ارتباط سریع و به موقع تمام ارگان‌ها تحت فرماندهی واحد از اهم و اصول کنترل یک حادثه است ادامه داد: با وجود اینکه زمان طلایی برای اطفاء حریق ۳ دقیقه میباشد اما تیم آتش نشانی فرودگاه بین المللی شهدای لامرد در ظرف مدت ۵۰ ثانیه در محل حادثه حضور پیدا کرده و حریق را خنثی کردند که این امر به نوبه خود قابل تحسین بود.
عزیزی با نیم نگاهی به شیوع بی امان ویروس کرونا خاطرنشان کرد: مانور های اضطراری فرود هواپیما در همه جای دنیا به دلیل کرونا بصورت محدود اجرا شده است و در لامرد نیز به همین نحو صورت گرفت تا تمامی ارگان‌های دخیل در زمان حادثه، مجدداً الزامات کمک به آسیب دیدگان را بر اساس چارت و وظایفشان تکرار و تمرین کنند و تلفات احتمالی را به حداقل ممکن برسانند.
مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد، آمادگی در زمان حادثه در راستای کاهش خسارات جانی و مالی، توجه به بازتاب اخبار فرودگاه ها در بعد ملی و جهانی، ایجاد حساسیت بین خاص و عام و برگرداندن آرامش و امنیت به مردم، اطمینان خاطر برای مسافران و متولیان امر ایمنی و امنیت و ... را از اهمیت برگزاری مانورهای اضطراری فرود هواپیما خواند و بیان کرد: ایمنی و آتش نشانی فرودگاه، پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، هلال احمر،شرکت هواپیمایی، حراست فرودگاه، سوختگیری هواپیمایی، واحدهای عملیاتی و برج مراقبت پرواز و ...با هماهنگی مدیر ایمنی فرودگاه در این مانور حضور داشتند.
 وی در پایان با ابراز خرسندی از امکانات و تجهیزات امدادی در مواقع حادثه گفت: خوشبختانه تا به امروز کاستی‌هایی در بعد امداد رسانی در زمان وقوع حادثه چه در حیطه تجهیزات و چه در حیطه نیروی انسانی در فرودگاه بین المللی شهدای لامرد نداریم.
نظر شما