پیام استاندار فارس به مناسبت عید نوروز

۱۴۰۰/۰۱/۰۱ - ۱۱:۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۵۱۵۸
پیام استاندار فارس به مناسبت عید نوروز
استاندار فارس به مناسبت عید نوروز و فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت پیامی صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس،متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
    یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ 
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ 
   حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ 
صمیمانه سال نو را خدمت ملت بزرگ ایران و مردم عزیز و فهیم فارس تبریک عرض می کنم.
 امیدوارم و دعا می کنم خداوند متعال، سال 1400 را سال سلامتی و گشایش مشکلات و آرامش هرچه بیشتر، مقدر فرماید.  
 خوشبختانه امسال، نوروز، با ماهِ ولادتِ گل های معطر باغ امامت و ولایت، مقارن شده و نشاط و شادی نوروزی، دوچندان است.
ایرانیان، بهار طبیعت را با زمزمه ی «یامقلب القوب» جشن می گیرند.
در باور ما نوروز، نوید زندگی نو و بهار، لبخند شیرین خداست گرچه تلخکامی کرونا بر آن سایه انداخته باشد. 
بهارِ جانبخش و نوشدنِ طبیعت، بهترین فرصت برای نوشدن رختِ آگاهی و نماد امید و پویایی است. 
دید و بازدید، نوع دوستی و محبت، صلح و صفا و تعاملات پررنگ اجتماعی از نشانه های درک بهار معنا در عید نوروز است امّا امسال هم، مثل سالِ گذشته، به ضرورت و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، متخصصان و دلسوزانِ دغدغه مندِ سلامت مردم، «ماندن در خانه» را توصیه و تأکید می کنند و «ماندن در خانه» و پرهیز از دیدو بازدیدها را بهترین نشانه ی دوست داشتنِ عزیزانمان و تنها راه رهایی از دام این بیماری می دانند تأکید می شود به توصیه متخصصان امر توجه کنیم؛ «در خانه بمانیم تا سالم بمانیم.» 
در سالی که گذشت با وجودِ تنگناهای مالیِ کشور که ناشی از تحمیل شدیدترین تحریم ها بود خوشبختانه در فارس، با تلاش، همدلی و هم افزایی، در جهت توسعه همه جانبه استان، خدمات ماندگار و ارزشمندی انجام شد؛ طرح های بزرگ تری نیز در دست اجراست که در جهت کاهش مشکلات و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم و رسیدن به استانداردهای قابل قبول، بسیار موثر اشت. خدا را شاکریم که پیگیری های شبانه روزی، نتیجه بخش بوده است و انشاءالله مرضی رضای خدا واقع شود.
در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و تحقق خواست و فرمایشات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم، نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفت به گونه ای که میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس، نسبت به دو سال قبل از آن، رشد چند برابری و میزان ثبت سرمایه، جهش دوبرابری داشت و رتبه دوم کشوری، به فارس اختصاص یافت. این تلاش ها از یک طرف، نشانگر وجودِ امنیت، آرامش و همدلی در فارس است و از طرف دیگر نشانه دغدغه مندی،  نسبت به مسأله معیشت و اشتغال مردم. 
در سالی که گذشت همدلی، همراهی و بذل محبت همه جانبة مردم و مسئولین در پیشبرد امور استان برای گذر از رخدادهای مختلف؛ ازجمله همکاری درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شایستة ارج گذاری است؛ به پاسِ این همکاری از تک تک شهروندان عزیز و شریف، به ویژه سفیران عرصة سلامت که تا پای جان، در خدمت مردم بودند؛ تقدیر و تشکر می کنم و مردم عزیز و فهیم فارس را به مشارکت در تمامی صحنه ها ازجمله؛ انتخابات سال 1400 و تعیین سرنوشت خویش دعوت می کنم. 
امیدوارم در بدو ورود به قرن جدید نیز با عنایت پروردگار و رعایتِ الزامات علمیِ زمان و توسعه دانش بنیان، انشاءالله شاهدِ شتابِ بیش از پیشِ توسعه استان پهناور فارس، باشیم.  
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای عزیز و آرزوی سلامتی برای خانواده های گرانقدر و گرانسنگِ این ستارگان تابناک آسمانِ ایرانِ کهن، سالی توأم با سلامتی و بهروزی را برای همگان آرزومندم.
موفق و پیروز و سربلند باشید.
نظر شما