مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس:

باید پویش وقف مهدوی را در رسانه‌ها جریان‌سازی کرد

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۷:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۵۲۸۱
باید پویش وقف مهدوی را در رسانه‌ها جریان‌سازی کرد
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس گفت: در شیراز و فارس موقوفه ای به شکل خاص برای امام زمان(عج) که عواید آن در راستای ترویج فرهنگ مهدویت مصرف شود، نداریم لذا باید پویش وقف مهدوی را در رسانه‌ها جریان‌سازی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام علیرضا حدائق در نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت و شورای عالی قرآن استان نقش خبرنگاران را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و گفت: خبرنگاران نقش حساس، ارزنده و ازرشمندی را ایفا می‌کنند و این یک رسالت الهی است که انبیا هم این کار را انجام داده و اخبار الهی را به مردم منتقل می‌کردند و سبب هدایت آنان می‌شدند.
وی با اشاره به راه‌اندازی پویش وقف مهدوی در فارس گفت: موقوفات فراوانی در جای جای مملکت داریم ولی در شیراز و فارس موقوفه ای به شکل خاص برای امام زمان(عج) که عواید آن در راستای ترویج فرهنگ مهدویت مصرف شود، نداریم در صورتی که امروز همه کاره امام زمان(عج) است.
حدائق با بیان اینکه همگان در روز قیامت به امام‌خواهی خودشان محشور می‌شوند، افزود: قیامت همه ما به امام عصر(عج) است که امام حی و حاضر ماست لذا باید پویش وقف مهدوی را در رسانه‌ها جریان‌سازی کرد.
بنیاد مهدویت فارس
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: در احادیث آمده است که ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و نتیجه چه می‌شو به ما ربطی ندارد و این همان درسی است که امام حسین(ع) به بشریت آموخت.
وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام حسین(ع) حدیثی از آن امام همام را در خصوص ضرورت توجه جدی و عمیق نسبت به امام زمان(عج) یادآور شد و افزود:  امام فرمود خداوند انسان‌ها را رها نیافرید مگر برای رسیدن به معرفت و اگر این معرفت اتفاق افتاد بندگی هم شکل می‌گیرد. لذا اساس خلقت معرفت است و باید جهت همه این موقعیت‌ها و شغل‌ها به سمت معرفت باشد. خدا از ما انتظار معرفت دارد.
حدائق با تأکید بر اینکه تمام نهادها و دستگاه‌ها اگر بخواهند در کار خود موفق باشند باید بخشی از درآمدهای خود را برای بالا بردن معرفت جامعه هزینه کنند، گفت: مردم وقتی به شناخت رسیدند به وظایف خود عمل می‌کنند و قانون را دور نمی‌زنند و قانون‌گریزی نمی‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه امروز هرچه تخلف است ریشه در بی‌معرفتی دارد، گفت: معرفت که آمد انسان حرمت‌شکنی و ظلم نمی‌کند و یک گناه او دو گناه نمی‌شود. معرفت باعث می‌شود انسان سلامت زندگی پیدا کنند.
حدائق با بیان اینکه بار خروجی رسانه باید افزایش معرفت مردم باشد، خطاب به خبرنگاران گفت: اگر قلم و گزارش و مطالب شما حلقه اتصالی بین یک نفر و خدا شود، برای دنیا و آخرت شما کافی است. اگر در این اخباری که انتشار می‌دهید واسطه هدایت یک و تربیت و معرفت یک نفر شدید بسیار با ارزش است و برای دنیا و آخرت شما بس است.
وی، همچنین با یادآوری این نکته که ریشه عبودیت در معرفت است، گفت: اگر می‌خواهیم مردم به مساجد روی آورند و آمار طلاق‌ها کاهش یابند، باید معرفت افزایش یابد. در روایت‌ها آمده است اگر کسی بندگی خدا کرد خدا او را بی‌نیاز می‌کند از نیاز غیر خودش.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: امروزاگر بعضاْ مشکلاتی داریم چون با خدای خود هنوز صاف نشده‌ایم. خداوند زیر بار منت بندگان خود نمی‌رود و محال است کسی به وظایف بندگی عمل کند و خدا به وظایف خداییش عمل نکند و بنده تا این سن و سال نیافتم کسی را که بگوید به وظایف بندگی به نحو شایسته عمل کردم و خدا به وظایف خداییش عمل نکرده است لذا هر جا کم داریم، کم گذاشتیم و اگر دریافتی‌مان کم بوده است، به دلیل آن است که پرداختی ما کم است.
حدائق، راه رسیدن به شناخت خدا و فلسفه خلقت را معرفت الله برشمرد و با طرح  این سئوال که باید چگونه به معرفت الله رسید، گفت: امام حسین(ع) فرمود هرکسی که می‌خواهد به معرفت برسد باید امام واجب اطاعه خود را خوب بشناسد یعنی امروز راه رسیدن به خدا از طریق امام زمان(عج) است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند اگر کسی بخواهد به معارف دینی دسترسی پیدا کند از غیر از مسیر اهل بیت(ع) برود، یعنی ما را انکار کرده است، گفت: راه شناخت خداوند از کانال صاحب‌الزمان(عج) است. قطعاً روز قیامت امام ما امام عصر(عج) است و ما را با حضرتش می‌خوانند و صدا می‌زنند و خدا آن روز نیاورد که شاخص‌ترین فرد جامعه شاکی ما باشد.
حدائق با تأکید بر اینکه تلاش کنیم مردم، امام زمان(عج) را بیشتر بشناسند و همه ما در این زمینه مسئولیم، به شکل‌گیری شورای قرآن و عترت در استان اشاره کرد و آن را اقدامی ارزشمند توصیف کرد.

بنیاد مهدویت فارس

خبرنگاران بر روی موضوعاتی کار کنند که مرتبط با زمینه‌سازی ظهور باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نیز در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند بر روی قضیه مهدویت و قرآن به‌صورت ویژه فعالیت کنند، گفت: خبرنگاران باید هرچه علاقه به امام زمان(عج) و هنر دارند، در این راه صرف کنند و تیترهای اولی در این رابطه انتخاب کنند و بر روی موضوعاتی کار کنند که مرتبط با زمینه‌سازی ظهور حضرت باشد و این مباحث را بیشتر جلوه دهند تا مردم هم بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام لطف‌ا... دژکام گفت: در سال ۱۴۰۰ دو مرتبه سالروز ولادت امام زمان(عج) خواهد بود لذا این ویژگی را القا می‌کند باید بر روی بحث مهدویت و قرآن فعالیت‌های ویژه‌‌ای انجام داد.
وی با ذکر این نکته که وقتی امام زمان(عج) می‌آید، قرآن تازه می‌شود و از این جهت باید در سال ۱۴۰۰ اقدامات ویژه‌ای بر روی این دو مبحث انجام دهیم، افزود: باید تقویت و توسعه مباحث قرآن و عترت را در سال ۱۴۰۰ در استان فارس تقویت کنیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه این مباحث را هم در شروع و هم ‍پایان سال ۱۴۰۰ باید به صورت ویژه دنبال کنیم، گفت:  انصافاً خبرنگاران بسیار بی‌توقع و بی‌سر و صدا همیشه آن طرف دوربین در حال فعالیت هستند ولی در حال جریان‌سازی هستند و به تبلیغات دینی و اهداف نظام اسلامی کمک می‌دهند و از این جهت از آنان قدردانی می‌کنیم و باید بیش از این‌ها به آنان عرض ادب کرد.  
وی در بخش پایانی سخنان خود به جایگاه ویژه مسجد قدس شیراز که در جوار حرم احمدبن موسی(ع) قرار دارد اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی مباحث سه‌شنبه‌های مهدوی در این مسجد شد و تأکید کرد: حق این مسجد آن است که آباد شود.
 

روزشمار و برنامه‌های دهه مهدویت در فارس

در این نشست همچنین مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس ضمن تشریح روزشمار دهه مهدویت امسال از اجرای ۱۱ عنوان برنامه بدین مناسبت در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حدائق گفت: هر ساله با تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب ایام اعیاد دهه مهدویت به یک عنوان نام‌گذاری می‌شود که این کار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

وی به تشریح عناوین روزهای دهه مهدویت در سال جاری پرداخت و افزود: ۵ شعبان مصادف با ۲۹ اسفند به نام «انتظار، عقلانیت و معنویت»؛ ۶ شعبان مصادف با  ۳۰ اسفند۹۹(تحویل سال) با نام «تحول روحی و آمادگی همه جانبه برای ظهور»؛ ۷ شعبان مصادف با اول فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به‌نام «دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی»؛ ۸ شعبان مصادف با ۲ فروردین‌ماه به‌نام «جامعه اسلامی و همدلی و مواسات مهدوی»؛ ۹ شعبان مصادف با ۳ فروردین به‌نام «سرباز پروری برای ظهور با تربیت نسل منتظر(کودکان و نوجوانان مهدوی)»؛ ۱۰ شعبان المعظم مقارن با ۴ فروردین  متناسب با نامگذاری سال ۱۴۰۰ از طرف مقام معظم رهبری؛ ۱۱ شعبان مصادف با ۵ فروردین به‌نام «جوان منتظر انقلابی و آمادگی و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی»؛ ۱۲ شعبان مقارن با ۶ فروردین به‌نام «اقتصاد اسلامی، عدالت و انتظار ظهور»؛ ۱۳ شعبان مصادف با ۷ فروردین به‌نام «خانواده منتظر، هسته اولیه تمدن نوین اسلامی»؛ ۱۴ شعبان مقارن با ۸ فروردین به‌نام «دختران، زنان و مادران، زندگی عفیفانه زمینه‌ساز ظهور» و ۱۵ شعبان مصادف با ۹ فروردین به‌نام «مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» نام‌گذاری شده‌ است.

حدائق همچنین به راه‌اندازی شورای قرآن و عترت در استان فارس اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های عترت اعم از فعالیت‌های مهدوی یا سایر فعالیت‌های بزرگداشت ائمه اطهار ذیل شورای قرآن و عترت یک‍پارچه‌سازی و وحدت رویه پیدا می‌کنند.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین از اجرای ۱۱ عنوان برنامه بزرگداشت دهه مهدویت در استان فارس خبر داد و به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: نخستین برنامه اجرای پویش وقف مهدوی با همکاری سازمان اوقاف است. دغدغه‌ای که وجود دارد این است که اگر قرار است فعالیتی به‌خصوص فعالیت مردمی انجام شود، باید سرمایه‌هایی هم وجود داشته باشد که بتوان بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد لذا این پویش کمک می‌کند تا کسانی که می‌خواهند در راستای مهدویت قدمی بردارند در هر زمینه‌ای که مدنظر دارد وقفی انجام دهند به نام امام زمان(عج) این وقف را انام دهند.

وی توسعه و گسترش سه‌شنبه‌های مهدوی را از جمله برنامه‌های دهه مهدویت برشمرد و گفت: این برنامه با سه جامعه هدف اعم از بسیج و حلقه‌های صالحین، آموزش و پرورش و شبکه شاد و دیگری برای مساجد اجرا می‌شود.

حدائق، اجرای پویش جشن خانگی مهدوی، جشن عبادت ۱۵ سالگی پسران و ۹ سالگی دختران در نیمه شعبان در بستر فضای مجازی، راه‌اندازی سامانه شورای قرآن و عترت، اجرای پانزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی میثاق پنهان، مسابقه کتاب نسیم انتظار از مجموعه گفتارهای ‍پیرامون امام زمان(عج)، تجلیل از فعالان مهدوی، اجرای پویش سفیر مهدوی ۲ وغیره را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

 مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس بیان کرد: یکی از برنامه‌های دهه مهدویت توزیع بسته‌های معشیتی از نیمه شعبان تا نیمه رمضان است. در نیمه شعبان سال گذشت ۳ هزار بسته معیشتی ویژه نیازمندان شیراز توزیع شد و تا امروز قریب ۱۲ هزار بسته معیشتی با این نیت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها مرکز تخصصی مهدویت سطح ۳ حوزه علمیه برادران با هدف توانمندسازی طلاب و دانش پژوهان راه‌اندازی شده است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این ایام اجرای پویش هفت سین مهدوی است که خانواده‌ها می‌توانند در سفره هفت سین خود نمادی از امام زمان(عج) را قرار داده و از آن فیلم تهیه کرده و ارسال کنند.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز