هشدار رییس دانشگاه به مردم فارس؛

سوغاتی افراد ساده انگار در نوروز موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان ها شده است!

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۴:۴۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۶۰۳۰
سوغاتی افراد ساده انگار در نوروز موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان ها شده است!
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، هشدار داد: عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی افراد ساده انگار به ویژه در مراسم ها، دروهمی های خانوادگی، جشن های عروسی و ختم موجب افزایش موارد بستری در بیمارستان ها شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» تاکید کرد: با توجه به تمامی هشدارهای مجموعه سلامت در رابطه با استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال بیماری، اما متاسفانه برخی افراد ساده انگار با رعایت نکردن این توصیه مهم بهداشتی در مراسم ها و تجمعات موجب ابتلای اطرافیان خود شده اند.
او افزود: در صورت سهل انگاری، عادی پنداری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، تنها از نوروز خاطره ای تلخ برای مردم به جا می ماند و خانواده های بسیاری درگیر این ویروس خطرناک می شوند.
دکتر لطفی ضمن بررسی مصوبه های پیشین و آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و همچنین روند واکسیناسیون در استان پرداخت.
نظر شما